loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رنسانس دینی و سکولاریسم پنهان

5 (1)

ناشر کتاب فردا

نویسنده حمید پارسانیا

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 152

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 92385 10003022
38,000 34,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «رنسانس دینی و سکولاریسم پنهان» در نه فصل تنظیم شده است در حقیقت مجموعه سه کار مستقل است که برای مسئله ای واحد، یعنی سکولاریسم، شکل گرفته است.

«سکولاریسم و معنویت» از سه بخش اصلی تشکلی شده است:
بخش اول نظیر مطالبی است که در فصل نخست این اثر آمده است، یعنی بیشتر به لوازم مفهومی و معنایی سکولاریزم می پردازد و با نظر به اقسام مختلف سکولاریزم و سکولاریزاسیون، به صورت بندی آنها می پردازد و به زمینه های پدید آمدن صور متفاوت آن اشاره می کند. این بخش تحت عنوان «ابعاد معنوی سکولاریزم» فصل دوم این اثر را تشکیل می دهد.

بخش دوم به فرایند تاریخی شکل گیری سکولاریزم در جهان غرب اشاره می کند، این بخش با عنوان «فرایند تاریخی سکولاریزم» فصل سوم این اثر است.

بخش سوم به سکولاریزاسیون و سکولاریزم در ایران می پردازد. این بخش تحت عنوان «سکولاریزم در ایران» فصل چهارم این اثر است.

فصل ششم با عنوان «عرصه ها و صور سکولاریزم» است. مطالب این فصل از نواع مطالب فصل و اول و دوم است، که با نظم و صورتی جدید بیان شده و بیشتر بنیادها و لوازم معرفتی سکولاریزم را توضیح می دهد.

فصل هفتم با عنوان «عرصه ها و صور دینی» است. این فصل به موازات فصل ششم، نگاه و رویکرد معنوی و دینی به علم و آدم را صورت بندی کرده است و لوازم و پیامدهای معنوی و مسائل آن را تشریح می کند.

فصل هشتم با عنوان «تجدید حیات دینی» است. در این فصل بازگشت مجدد دین به عرصه حیات بشری در پایان قرن بیستم، و از رنسانس دینی، سخن گفته می شود. رنسانس دینی در قبال رنسانسی است که در سده های پانزدهم و شانزدهم رخ داده است. رنسانس نخست، عبور از گذشته دینی در دوران مسیحیت، با عنوان بازگشت به یونان است. هر چند که در آنجا حقیقتا بازگشت به یونان نیست، بلکه بازگشت به مسیری است که اساطیر یونانی در اعراض از نگاه توحیدی به عالم به سوی کثرت طی کرده بودند.

فصل نهم این اثر با عنوان «دین و مدرنیته در بوسنی و هرزگوین» است. این فصل برخی وجوه مشابهت و نیز مغایرت با فصل سوم دارد. فصل نهم به مدل عینی دیگری از مواجهه سکولاریزم و معنویت در بخشی دیگر از جهان اسلام یعنی در بوسنی و هرگوین اشاره می کند.
کتاب رنسانس دینی و سکولاریسم پنهان، نوشته حمید پارسانیا است و در انتشارات کتاب فردا منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما