loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

همسفر حسین (ع): تحلیلی نو از سلوک عاشورایی عزاداران حسینی در چهار سفر عرفانی

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده ابراهیم خانی

تحقیق و تنظیم کتاب محسن خلیل آزاد

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 204

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 92803 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ماهیان با اینکه در آب غوطه‌ ورند، ولی کمتر از چیستی آب خبر دارند. بیرون از این تنگ کوچک هیئت‌ ها، بیابان‌ های تفتیدۀ فراوانی است که با یک قطره از این آب، گلستان می‌ شوند، امّا هنوز ما هیئتی‌ ها نتواسته‌ ایم تمام زندگی پیرامون خود را با آن گلستان کنیم. البته این آب حیات کار خودش را می‌ کند و ما چه بدانیم چه ندانیم همین روضه‌ های حسین (ع) است که اسلام را زنده نگه داشته و به‌ سمت گلستان ظهور فرزندش به‌ پیش می‌ برد. امّا خودآگاهی ما نسبت به نحوه جریان آب حیاتی که در قالب هیئات عزادارای حضرت سیدالشهدا (ع) در حیات فردی و اجتماعی ما جاری می‌ شود، می‌ تواند مسیر آب‌ رسانی آن به بیابان‌ های تفتیدۀ زندگی فردی و اجتماعی ما را هموارتر کند.

از همین ‌رو غرض اصلی این کتاب، تحلیل سفر معنوی و سلوکی است که اهل روضه‌ ها در متن مجالس روضه‌ های سیدالشهدا (ع) آغاز می‌ کنند و به‌ مرور تمامی زندگی آن‌ ها را در بر می‌ گیرد. از این منظر روضه‌ ها صرفاً مجالسی در حاشیۀ زندگی ما نیستند، بلکه نوشیدن مدام از شراب شور و شعور این مجالس، مخاطبانش را وارد سلوک و سفری معنوی می‌ کند که به‌ مرور تمام ابعاد حیات فردی و اجتماعی آن‌ ها را در بر می‌ گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما