loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ابر قهرمان: ابر قهرمانان آمریکایی چگونه ساخته می شوند؟

5 (1)

ناشر امیرکبیر

نویسنده جفری جانسون

مترجم محمدحسین یادگاری

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 448

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 93052 10003022
230,000 218,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب ابر قهرمان: ابر قهرمانان آمریکایی چگونه ساخته می شوند؟ به قلم جفری جانسون و با ترجمه محمدحسین یادگاری در انتشارات امیرکبیر به چاپ رسیده است.

نکته مهم در اندیشه انتقادی جاری در کتاب این است که ابرقهرمانان (1938 تا کنون) ابزاری در اختیار سیاست گذاری و برنامه های فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی آمریکا بوده اند. آنها ابزاری شدند تا جامعه را با هر تغییر و تحول اجتماعی در آمریکا هم ساز کنند؛ مثلا سوپرمن، که روزگاری مبارز دشمنان سیاست مداران و دلالان رکود بزرگ دهه 1930 بود، در زمان جنگ جهانی، مردم را به صورت جدی به خرید اوراق قرضه دولت دعوت می کند و بعد از جنگ تشکیل خانواده و فرزندآوری را در اولویت زندگی اش قرار می دهد. بعدها به مبارزه با تسلیحات هسته ای شوروی می رود و در سبک زندگی آمریکایی اش، متناسب با اوضاع جغرافیایی سیاسی در هر دوره ای، به صورت انبساطی و انقباضی برخورد می کند. همه اینها نشان می دهد که تا امروز این ابرقهرمانان که پرفروش ترین فیلم های سینمایی تاریخ را هم به خود اختصاص داده اند، عنصری کارا در مدیریت فرهنگی و اجتماعی جامعه آمریکا بوده اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما