loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زمامداری توحش: چگونه شبه دولت امنیت ملی آمریکا به روی کار آمدن القاعده، داعش و دونالد ترامپ کمک کرد

ناشر سروش

نویسنده ماکس بلومنتال

مترجم محمد مظفرپور

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 554

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 93078 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
160,000 144,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در کتاب زمامداری توحش، مکس بلومنتال ماجرای واقعی پشت پرده ارتباط آمریکا با جهان را واکاوی کرده و نشان می دهد که چگونه نیروهای افراطی که امروز صلح را در جهان به مخاطره انداخته اند، ثمره اجتناب ناپذیر طرح های استعماری ایالات متحده آمریکا هستند.
تامین مالی مخفیانه مجاهدین توسط واشنگتن منجر به حمله شوروی به افغانستان در 1979 شد. آمریکا از آن زمان، افراطیونی نظیر اسامه بن لادن را که بعد مخالفش شدند، حمایت کرده بود.

پنتاگون، آموزش و تسلیح عناصر جهادی در افغانستان، سوریه و لیبی را به عهده گرفته و دست به دخالت نظامی برای تغییر حکومت های خاورمیانه زده بود.

در نتیجه، محیط مناسبی برای رشد داعش پدید آمد که باعث شد درگیری های خارج از مرزهای آمریکا به خاک این کشور کشیده شود. این جنگ های شکست خورده در بیرون از مرزها، آمریکا را هم در برابر تروریسم و هم در برابر فراملی گرایی داخلی آسیب پذیرتر کرده است.

ریاست جمهوری ترامپ، نتیجه اجتناب ناپذیر سلطه نومحافظه کاران در دوره پس از جنگ سرد بود. دخالت های ترامپ در خاورمیانه فقط اوضاع را بدتر کرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما