loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فیلسوف فرهنگ: جشن نامه استاد دکتر رضا داوری اردکانی

ناشر موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران

گردآورنده کتاب حسین کلباسی اشتری

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 759

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 9311 10003022
150,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دکتر «رضا داوری اردکانی» از معدود متفکران معاصر ایران است که در همه موضوعات مهم فلسفی نظیر حقیقت، سیاست، دین، تاریخ، زبان، هنر، فرهنگ و علم و... صاحب نظر است. داوری فیلسوف است اما فلسفه را فراتر از مباحث فلسفی یا رد و قبول مطالب فلسفی می داند. به زعم وی فلسفه صرفا بافت فلسفی و تنظیم مطالب و مباحث و اقامه برهان و استدلال نیست، بلکه در اساس، حاصل یافت فیلسوف است از وجود، وجود متفکر را به سوی خویش می خواند، در گوش او نجوا می کند خود را به او می نمایاند. آن گاه فیلسوف، یافت خود را به ما عرضه و برای اثبات آن استدلال می کند. بنابراین برای درک تفکر فیلسوف باید از حجاب براهین و استدلال های او فراتر رفت و یافت او را دریافت. در این صورت به هم سخنی با او خواهیم رسید و دیگر رد و قبول او مطرح نخواهد بود. کتاب حاضر جشن نامه استاد رضا داوری اردکانی ـ از فیلسوفان معاصر ـ است که بخش نخست حاوی مقالاتی است فلسفی که به مناسبت بزرگداشت این فیلسوف برجسته عرضه شده است. بخش دوم به گفت وگو با محمدرضا ریخته گران ـ استادیار فلسف? دانشگاه تهران ـ نیز گفت وگو با استاد دکتر رضا داوری اردکانی اختصاص یافته است و در بخش پیوست ها نیز فهرست آثار این استاد گرانقدر و دست نوشته ها و تصاویری از ایشان به چاپ رسیده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما