loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هیولا وارد می‌ شود: کویید 19، آنفولانزای مرغی و بلایای سرمایه‌ داری

فرهنگ و اندیشه

ناشر صاد

نویسنده مایک دیویس

مترجم محمد نصیری

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 186

معرفی کوتاه

این کتاب توضیح می‌دهد چگونه سرمایه‌ داری باعث شده است دنیا در آتش بیماری‌ های همه‌گیر گرفتار شود.

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

مایک دیویس، نویسنده کتاب هیولا وارد می‌ شود است. او یکی از خوش‌نام‌ترین اندیشمندان معاصر است. که با بهره‌گیری از اندیشه‌های سنّت چپ، در پی واکاوی مدرنیتۀ اواخر قرن بیستم و اوایل قرن بیست‌ویکم است.
او برای سرشت‌نمایی مدرنیته‌ و سرمایه‌داریِ امروزی، به تالار افتخارات نئولیبرالیسم و نظم نوین جهانی می‌رود .او وضعیت کنونی جهان را با خیره‌شدن به انگاره‌های جهانی‌سازی و شهری‌سازی و دگرگونی‌های بوم‌شناختی خوانش می‌کند. به نظر او این فرایندها که می‌توان آن‌ها را نئولیبرالیسم خواند، منجربه قربانی‌سازی تهی‌دستان می‌شود.

او، این قربانی‌سازی تهی‌دستان را در هر گوشه‌کنار می‌بیند. از زاغه‌های شهری گرفته تا الگوی پراکندگی شیوع بیماری‌های ویروسی، به‌ویژه شیوع ویروس کرونا. نویسنده با بهره‌گیری از تجربۀ تلخ انسان‌ها در رویارویی با بیماری‌های ویروسی قرن بیست‌ویکم (سارس، آنفولانزای مرغی، ابولا و کرونا) می‌کوشد

در این کتاب نشان دهد که نئولیبرالیسم چگونه در پدیدآیی، تکامل و پخش و گسترش این ویروس‌ها نقش داشته است.

نویسنده با بهره‌گیری از تجربهٔ تلخ انسان‌ها در رویارویی با بیماری‌های ویروسی قرن بیست‌ویکم (سارس، آنفولانزای مرغی، ابولا و کرونا) می‌کوشد در این کتاب نشان دهد که نئولیبرالیسم (به قول زیرعنوان کتاب، سرمایه‌داری) چگونه در پدیدآیی، تکامل و پخش و گسترش این ویروس‌ها نقش داشته است.
او با روایتی دل‌انگیز و دلهره‌آور، ما را با فرانکنشتاینی رودررو می‌کند که ساختهٔ انسان‌هاست. بیش از هر چیز، ساختهٔ نابرابری اقتصادی انسان‌ها. او کار خود را با معرفی کوتاه چیستی ویروس و راه‌های تکامل آن آغاز می‌کند.و با یک پاسخ ساده به ما نشان می‌دهد این‌همه ویروس‌های نوبه‌نو و مرگ‌بار از کجا می‌آیند:

وجود دو ویروس آنفولانزا در یک بدن و ترکیب یا بازآرایی آن‌ها می‌تواند مایهٔ یک جهش سهمگین و مرگ‌بار در ویروس باشد. _عجب، پس این ویروس‌های مرگ‌بار از آسمان نازل نمی‌شوند! این ویروس‌ها زمینی هستند و در کنار گوش ما تکامل می‌یابند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما