loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانش اتوپیا

فرهنگ و اندیشه

ناشر صاد

نویسنده ایمانوئل موریس والرشتاین

مترجم محمد غفوری

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 128

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 93484 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
41,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

قرن بیستم شاهد پیروزیها و شکستهایی بوده که منجر به خودآگاهی دنیای مدرن شده است.
در کتاب «دانش اتوپیا» امانوئل والرشتاین استدلال می‌کند که چه طور نظم جهانی که از این رویاها تغذیه می‌کند، در حال فروپاشی است.
این نظریه پرداز نظام جهانی با اشاره به جهانی شدن تجارت تغییر نهادهای کار و خانواده. شکست ایدئولوژی سنتی لیبرال و خطر بحرانهای عمیق زیست محیطی.
بر این باور است که سیستم دولت_ملت دیگر کارایی ندارد. همچنین او پیش بینی می‌کند که تا نیم قرن دیگر شاهد فروپاشی نظام کنونی، مناقشات و درگیریهای بزرگ خواهیم بود. این دیدگاه شگفت‌انگیز و محرک به سرنوشت سیاسی_اجتماعی ما، پرسش‌های ضروری را برای هر کسی که دغدغه تحولات اجتماعی در هزاره بعدی را دارد، ایجاد می‌کند.

به نظر می‌رسد که از همان هنگام که رویاهایی در سر داشته‌ایم_ رویاهای بزرگ، رویاهای سیاسی_ ناامیدی‌هایی نیز داشته ایم. انقلاب فرانسه میلیون‌ها نفر را به وجد آورد و همه کسانی را که در آن شرکت داشتند متحیر ساخت. به نظر می‌رسید که طلیعه عصری جدید است. چندان دیری نپایید که یکی از نخستین ستایشگران آن، یعنی ویلیام وردزورث، مرثیه تلخ خویش، با عنوان پیش‌درآمدها، را برای مصائب دهشتناکی که به بار آورد، نوشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما