loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مصباح السالکین لنهج‌ البلاغه من کلام امیرالمومنین (ع) - جلد اول

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

اثر حاضر شرح خطبه‌ ها، نامه‌ ها و کلمات قصار امام علی(ع) در نهج‌البلاغه است.

در این مجموعه سعی شده است از منظری ادبی و روایی به شرح مفاد سخنان امام علی در نهج‌البلاغه پرداخته شده و مفردات مهم مندرج در این سخنان و مباحث اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی آن، مورد شرح و بررسی قرار بیان شده است.

در این مجلد نخست مقدمه‌ ای نسبتاً فضل در مورد ویژگی‌های کتاب نهج‌البلاغه، فصاحت و بلاغت این کتاب، جنبه‌ های ادبی آن نظم موجود در کلمات و جملات نهج‌البلاغه، اسناد مربوط به نهج‌البلاغه و نیز نحوه گردآوری سخنان امام علی در این کتاب توسط سید رضی ارایه شده و پس از آن به شرح خطبه‌ای از امام علی در مورد توحید و صفات خداوند متعال و نیز راه‌های خداشناسی پرداخته شده است.
آنگاه به توصیف ملائکه حمل کننده عرش الهی توسط آن امام پرداخته شده و کیفیت خلقت جهان آفرینش و نیز چگونگی ایجاد موجودات توصیف شده است.

نویسنده در توصیف کتاب نهج‌البلاغه، به تبیین برخی از قواعد صرفی و نحوی پرداخته و برخی از فضایل معنوی و علمی امام علی را نیز بیان نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما