loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مصباح السالکین لنهج‌ البلاغه من کلام امیرالمومنین (ع) - جلد دوم

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

اثر حاضر شرح خطبه‌ ها، نامه‌ ها و کلمات قصار امام علی(ع) در نهج‌البلاغه است.

در این مجموعه سعی شده است از منظری ادبی و روایی به شرح مفاد سخنان امام علی در نهج‌البلاغه پرداخته شده و مفردات مهم مندرج در این سخنان و مباحث اخلاقی، اعتقادی و اجتماعی آن، مورد شرح و بررسی قرار بیان شده است.

در این مجلد به شرح و تفسیر خطبه‌ هایی از امام علی در زمینه خلقت آدم (ع)، کیفیت خلقت بشر، داستان آدم و حوا و ابلیس و اخراج آنان از بهشت، مفهوم خلقت آدم از خاک، سجود ملائکه بر وی و فلسفه آن، سبب عداوت ابلیس با آدم و ذریه او، حقیقت خلقت ملائکه و جنیان، برگزیده شدن برخی از انسان‌ ها توسط خداوند متعال به عنوان نبی و رسول، حکمت وجوب حج و آداب و احکام آن، شرح وقایع مربوط جنگ‌های صفین و جمل، شرح حال برخی از یاران امام علی و دشمنان ایشان، مذمت ناکثین، مارقین و قاسطین توسط آن امام، تحلیل ایشان از قتل عثمان بن عفان، مذمت اهل شام توسط امام علی، جریان حکمیت و مواضع ایشان در این زمینه، موضع آن امام در مورد خوارج نهروان و بررسی شخصیت طلحه و زبیر پرداخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما