loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی (مبانی فقهی و آثار قابلیت انتساب)

4 (1)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده علی غلامی | محمد صادق آزادفر

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 209

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 93645 10003022
104,500 94,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مسئولیت کیفری شخص حقوقی یکی از مسائل مستحدثی است که جوانب فقهی و حقوقی آن در هاله ای از ابهام قرار دارد.
مسئولیت کیفری شخص حقوقی به معنای مجازات اراده مستقلی است که از جمع اراده اشخاص حقیقی تشکیل دهنده شخص حقوقی به وجود آمده است.
امروزه ارتکاب جرائمی همچون اخلال در نظام اقتصادی، اختلاس، قاچاق ارز حرفهای (توسط اشخاص حقیقی یا صرافی ها) و قاچاق کالای سازمان یافته، جرائم علیه امنیت ملی و افساد فی الارض از طریق شخص حقوقی ارتکاب مییابد، اما تحقق این دسته از جرائم توسط اشخاص حقوقی در هالهای از ابهام قرار دارد و ضرورت سنجش این موضوع را از نظر فقهی و حقوقی بیش از پیش می نمایاند.

متفاوت بودن مبانی مسئولیت کیفری شخص حقوقی در فقه و حقوق، مبنای اثر حاضر است؛ هر چند اشتراکاتی در فرایند استدلال و استنتاج آن وجود دارد اما طریق اثبات مسئولیت کیفری شخص حقوقی در حقوق و فقه متفاوت جلوه می کند. عناصر متشکله جرم و نبود مانع یا فقدان موانع مسئولیت کیفری دو مولفه ای است که جهت تحقق مبانی مسئولیت کیفری در این اثر مورد واکاوی است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما