loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شناسنامه ملت (ویژه نوجوانان)

ناشر موسسه فرهنگی هنری قدر ولایت

نویسنده محسن بغلانی

تصویرگر امیروحید سعیدی‌ فرد

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 92

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 93646 10003022
25,000 23,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اهمیت و نقش فرهنگ در زندگی فردی و اجتماعی و در هویت ملت، تهاجم فرهنگی و تفاوت‌های آن با تبادل فرهنگی، فرهنگ خوب و فرهنگ بد، فرنگی مآبی، اندلس تجربه مسلمانان در مواجهه با فرهنگ غربی، بمباران عقبه ملت توسط فرهنگ مهاجم و تحمیلی غرب، بصیرت و تجربه اندوزی از برخوردها و رفتارهایی که تحت عنوان آزادی انجام می‌شود، از جمله مباحث این کتاب است که با مثال‌ها و حکایت‌های خواندنی، نوجوانان را بطور اساسی و مشتاقانه با این مسائل مهم آشنا می‌سازد.

در اسلام، براساس جهان‌بینی توحیدی، فرهنگ، اساس تحولات و تغییرات است. قرآن کریم می‌فرماید: ان الله لا یغیّر ما بقومٍ حتی یغیروا ما بانفسهم (رعد، 13) تا قومی از درون، خود را تغییر ندهد خداوند آنها را تغییر نمی‌دهد. براساس جهان‌بینی توحیدی، سبک زندگی و شیوه آن در لباس، مصرف، سخن‌گفتن، معماری، درس، کار، ازدواج، ارتباطات و در همه‌جا، نشأت گرفته از باور توحیدی و خواست خالق هستی در قالب بایدها و نبایدها می‌باشد.

شیاطین در مقابله با نگاه و هستی‌شناسی الهی، به آلوده کردن انسان‌ها به انواع گناهان و رذالت‌ها و پستی‌ها و پلشتی‌ها، همت گماشته‌اند و فرهنگ را بهترین راه برای این آلوده‌سازی یافته‌اند. شیاطین، فرهنگ بد و پست را با نگاه مادی‌گرایانه به جهان و تفسیر اومانیستی از انسان، عرضه می‌کنند که به ظاهری آراسته و جذاب آن را تزئین و بزک کرده‌اند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما