loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روحانی مجاهد: ارج نامه مقام علمی، فرهنگی و سیاسی حجت الاسلام روح الله حسینیان (رحمه الله)

5 (1)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده مرکز اسناد انقلاب اسلامی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 480

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

عنوان کتاب برگرفته از پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب اسلامی در پی درگذشت حجت‌الاسلام حسینیان است. «روحانی مجاهد» دربرگیرنده بیش از 25 مصاحبه و یادداشت درباره مشی سیاسی، علمی، فرهنگی و شخصیتی مرحوم روح‌الله حسینیان است.

بخش اول این یادنامه، خاطرات مرحوم روح‌الله حسینیان را شامل می‌شود که در سال 1398 در مرکز اسناد انقلاب اسلامی ثبت و ضبط شده است. خاطرات حجت‌الاسلام حسینیان شامل معرفی خانواده، پیشینه، فعالیت‌های سیاسی و تکاپوهای مبارزاتی در سال‌های انقلاب است. یکی از ویژگی این خاطرات، توجه راوی بر جزئیاتِ رویدادهاست.

بخش دوم مشتمل بر گفتگوهایی از حجج اسلام محسن‌اژه‌ای، حسینعلی نیری، علی فلاحیان، علی رازینی، موسی قربانی، مرتضی آقاتهرانی، حمید رسایی، قدرت‌الله علیخانی و ... است و سومین بخش متشکل از یادداشت‌هایی از محسن کاظمی، محمد عطریانفر، گلعلی بابایی، محمدباقر خرمشاد، کاظم دارابی، محمدمهدی اسماعیلی، محمدرضا کائینی و ... است. مقدمه این اثر را نیز حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی نگاشته است.

چنان‌که پیداست، مهم‌ترین ویژگی این اثر، تنوع راویان است؛ به طوری که شخصیت‌هایی از جریان‌های سیاسی مختلف در میان راویان حضور دارند. همچنین این کتاب علاوه بر واکاوی مشی سیاسی و مواضع مرحوم حسینیان، سیری بر تاریخ انقلاب اسلامی نیز هست و بسیاری از پرونده‌های امنیتی و ناگفته‌های تاریخ انقلاب در میان سطور این اثر تشریح می‌شود.

در این کتاب همچنین عکس‌ها و اسنادی بسیاری برای اولین‌بار منتشر می‌شود که می‌تواند برای خواننده جذاب و جالب توجه باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما