loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی تطبیقی بر سبک زندگی اسلامی

مطالعه موردی جمعی از معلمان آموزش و پرورش

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

سلامت روان از بزرگترین نعمت های الهی است که از جایگاه ویژه ای در زندگی انسان برخوردار است. آن چنان که در حدیثی آمده است: «آگاه باشید که فقر، نوعی گرفتاری است و سخت تر از فقر، بیماری تن است وسخت تر از بیماری تن، بیماری قلب است. آگاه باشید؛ ثروت نوعی نعمت است و بهتر از ثروت سلامت بدن و بهتر از سلامت بدن پرهیزکاری قلب است». به همین خاطر، سلامت روان که در این حدیث، از آن به سلامت و پرهیزکاری قلب تعبیر شده، نعمتی است بی بدیل که مستلزم به کارگیری تدابیر لازم، جهت حفظ و ثبات آن می باشد.

در مدل زیست دینی خانواده در ارتباط با کارکرد تامین سلامت روان که بر اساس آیات و روایات تعیین شده است، جوانب گوناگونی از مناسبات خانوادگی تحت پوشش قرار گرفته است. نمونه ی بارز این مطلب، دستورالعمل هاست، مرتبط با لزوم عفت مداری، چه در حوزه روابط خاص، میان زوجین و چه در حوزه ی تعاملات آنان در اجتماع که ثمره ی آن برخورداری خانواده از آرامش روانی خواهد بود.

مقدماتی ترین فرمان ها در مورد شکل گیری خانواده بر مبنای حفظ عفت به منظور داشتن خانواده و اجتماعی سالم، امر به ازدواج دختران و پسران مجرد و فراهم سازی مقدمات توسط افراد دارای صلاحیت می باشد
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما