loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رویکردهای نظری در پژوهش های گویشی

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 93682 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
53,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

گویش شناسی یکی از شاخه های دیرین مطالعه زبان است که به واسطه ماهیت میان رشته ای آن در بسیاری از پژوهش های تاریخی، فرهنگی، قوم نگاری و انسان شناختی نیز خودنمایی می کند.

گویش شناسی گاه زیر چتر زبان شناسی تاریخی - تطبیقی، گاه زبان شناسی اجتماعی و یا در مقام شاخه ای مستقل بر ثبت و ضبط تنوع های زبانی - جغرافیایی - اجتماعی و توصیف گونه های زبانی متمرکز بوده است؛ هر چند که به لحاظ روش شناختی و ابزار پژوهش همچون سایر شاخه های علمی در عصر تکنولوژی و رایانه جامه ای نو به تن نموده است.

در این جستار تلاش شده است شرحی موجز از رویکردهای سنتی و جدید در گویش شناسی با ارجاع به منابع دست اول و معتبر فراهم آید تا مخاطب این اثر بتواند با آشنایی با رویکردها و منابع اصلی آنها در حوزه مورد علاقه خود مطالعات عمیق تر و تخصصی تری را به انجام رساند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما