loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خانه بهشتی: اصول و روش های دعوت فرزندان به نماز

ناشر ستاد اقامه نماز

نویسنده محمد داودی

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 240

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 93691 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
33,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر با یک مقدمه و شش فصل به مباحثی چون« اهمیت و جایگاه نماز در قرآن و روایات»،« نماز به منزله سر برای اسلام»، « نماز به منزله ستون برای خیمه اسلام» ،« نقش والدین در ترغیب فرزندان به نماز»، راههای فراهم کردن زمینه مناسب»، « اصول هدایت و راهنمایی فرزندان به نماز»، « روش ها و راهکارهای عام در دعوت به نماز»، « روش ها و راهکارهای خاص در دعوت به نماز»، « موانع گرایش و پایبندی فرزندان به نماز »و... می پردازد.

در فصل اول این کتاب اهمیت و جایگاه ، آثار و برکات اقامه نماز و از طرفی جایگاه خانواده در اسلام و نقش آن در امر آموزش و اقامه نماز بیان شده است.

نویسنده در فصل دوم نقش والدین در ترغیب فرزندان به نماز ، شامل نقش زمینه سازی ، الگویی ، آموزشی ، نظارتی و مراقبتی را توضیح داده است.

فصل سوم کتاب به اصول هدایت و راهنمایی فرزندان به نماز و فصل چهارم به روش ها و راهکارهای عام در دعوت به نماز، اختصاص یافته است.

فصل پنجم روش ها و راهکارهای خاص دعوت به نماز بررسی شده است. در این فصل روش های ویژه دوره پیش از دبستان و دوره دبیرستان به صورت جداگانه بیان شده است .

فصل ششم به موانع گرایش و پایبندی فرزندان به نماز پرداخته است.

در بخشی از مقدمه این اثر می خوانیم:«نماز عبادتی مهم و از ارکان پنج گانه دین اسلام است.نماز از چنان اهمیتی برخوردار است که قبول یا رد شدن دیگر اعمال به آن بستگی دارد. نماز ستون و خیمه دین، راس اسلام و صورت و ویترین دین است. به همین جهت، در آموزه های دینی بر اقامه نماز بسیار تاکید شده. خداوند متعال یکی از ویژگی های حکومت مومنان را اقامه نماز می داند؛ " الذین ان مکناهم فی الارض اقامو الصلاه".

نظام جمهوری اسلامی که ثمره و نتیجه تلاش ها و مجاهدت ها ی طاقت فرسا و طولانی مومنان به رهبری امام خمینی (ره) و پس از وی به رهبری پرورش یافته وی ، مقام معظم رهبری است، یکی از دلمشولی هایش اقامه نماز در جامعه اسلامی ایران است. این دغدغه در قالب سازمانی اش منجر به شکل گیری ستاد اقامه نمازشده است.

از طرفی یکی از راهکارهای اقامه نماز در جامعه و بسط و گسترش آن، توانمند کردن خانواده ها در امر اقامه و آموزش نماز است. این راهکار، البته، برگرفته از متون دینی است؛ زیرا در آموزه های دینی در روایات متعددی بر ماموریت والدین در امر آموزش نماز به فرزندان بسیار تاکید شده است. از آنجا توانمندی خانواده ها مشروط به آموزش آنهاست و آموزش نیز نیازمند متن است، این متن به منظور تبیین و توضیح اصول و شیوه های آموزش نماز به فرزندان فراهم آمده است. ...»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما