loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فرهنگ و فناوری: کشاکش ساختارها با نوآوری

مجموعه دیدگاه‌ ها و تحلیل‌ ها

ناشر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

نویسنده حسین ابراهیم آبادی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 402

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

این کتاب بر آن است تا تصویری دقیق از تعامل علم، فناوری و فرهنگ برای رسیدن به سرمشق‌ هایی در مسیر حرکت به سوی نوآوری در عرصه فرهنگ، هنر و رسانه به دست دهد.

مجموعه مقالات «فرهنگ و فناوری» مجموعاً در سه بخش سامان یافته است.

بخش اول این کتاب با عنوان «فرهنگ، فناوری‌های نوین و چالش‌های جدید»، شامل سه مقاله با عناوین انسجام فرهنگی در جهان جدید، بازاندیشی الگوها و زمینه‌های نوآوری برای پرداختن به چالش‌ها، فرهنگ نوآوری و نوآوری فرهنگی؛ رویکردها، تجربه‌ های جهانی و چالش‌های پیشِ رو، است که به بسترهای معرفت‌ شناختی و نظری نوآوری در سیاست‌گذاری فرهنگی می‌پردازد.

«سیاست‌گذاری فرهنگی در فضای مجازی» عنوان بخش دوم است که با اشتمال بر مقالات مسئله‌شناسی در سیاست‌گذاری فرهنگی ایران، فرهنگ، علم و فناوری در جهان رسانه‌ای شده، نیم‌رخ رفتار ایرانیان در فضای مجازی، چهار نسل مخلوق فناوری، صنایع فرهنگی در اقتصاد دانش‌محور ایران، می‌کوشد موضوعاتی چون سیاست‌گذاری فرهنگی مسئله‌شناسی، آسیب‌شناسی و آثار و پیامدهای پیدا و پنهان آن را پوشش دهد.

بخش سوم نیز با عنوان «گفتگوهایی در باب تعاملات فرهنگ و فناوری»، شامل دو گفت‌وگو و یک میزگرد با موضوعات تعامل خلاق فرهنگ با علم و فناوری و امتناع از معاصرشدن فرهنگی و آینده نشر در آیینه فناوری‌های نو، است که به آسیب‌شناسی نسبت فرهنگ با علم و فناوری در ایران امروز می‌پردازد.

به استناد این کتاب، آنچه در این مجموعه به‌دقت به آن توجه شده است، صرفِ‌نظر از اهمیت فرهنگ، دامن‌زدن به مباحثی است که از ایجاد برنامۀ نوآوری در عرصۀ فرهنگ و هنر حمایت کند و راه را برای فهم مشترک کارشناسان و مدیران سطوح میانی و عالی در مورد موضوع فرهنگ و نوآوری در این زمینه هموارتر از گذشته نماید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما