loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مقدمه ای بر جامعه شناسی

ناشر پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات

نویسنده تئودور دبلیو آدورنو

مترجم سایرا رفیعی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 288

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 93906 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
55,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب مشتمل بر درس‌گفتارهایی است که اندیشه‌ های تئودور آدورنو، جامعه‌شناس، فیلسوف و موسیقی‌ دان آلمانی را درباره مقدمات علم جامعه‌ شناسی بیان می‌کند.

کتاب «مقدمه‌ای بر جامعه‌شناسی» آدورنو، با مسأله‌ای درباره آینده شغلی دانشجویان رشته جامعه‌شناسی و دغدغه‌های آن‌ها درباره امتحانات پایان ترم، آغاز می‌شود؛ نکته‌ای که به باور یوسف اباذری این کتاب را با مجلدهای حجیم جامعه‌شناسانی چون جورج ریتزر آمریکایی، که کار را با اندیشه‌های بزرگ شروع و با آن‌ها نیز به پایان می‌برند، متمایز می‌کند.نویسنده در این کتاب تلاش می‌کند نشان دهد که بنیان عینی مفهوم جامعه‌شناسی در ماهیت مفهومی خود عینیت اجتماعی نهفته است یا در رابطه انتزاعی که مبادله وارد جامعه می‌کند.

کلیتی که در آن زندگی می‌کنیم و آن را در هریک از کنش‌های اجتماعی‌مان حس می‌کنیم، نه به «باهم بودن»ی که در برگیرنده همه ماست بلکه به این واقعیت مشروط است که ما اساساً درنتیجه روابط انتزاعی مبادله از هم جداییم. جامعه صرفاً وحدت اجزای جداگانه نیست بلکه وحدتی است که در واقع صرفاً برساخته فرآیندهای جداسازی و انتزاع است. از این بابت جامعه نقطه مقابل همه مفاهیم ارگانیستی یا کل‌گراست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما