loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

الگوی تعالی نفس: فلسفه تعلیم و تربیت در مدار وجودشناسی معرفت صدرالمتألهین

ناشر آفتاب توسعه

نویسنده محمد شهریاری

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 239

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 94090 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
160,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتابِ «الگویِ تعالیِ نفس» را می‌توان تلاشی در راستای امتدادِ نظریِ حکمت متعالیۀ صدرالمتألهین در عرصه تعلیم و تربیت و گامی در جهت افزودن بر غنای علمیِ پشتوانه‌های نظری تحول بنیادین در آموزش و پرورش، در کنار دیگر تلاش های اندیشمندان دلسوز این عرصه برشمرد.در این کتاب به طور خاص، هستی شناسی معرفت مورد توجه قرار گرفته و الگویی برای فلسفۀ تعلیم و تربیت بر اساس آن استنباط شده است.

کتاب الگوی تعالی نفس: فلسفه تعلیم و تربیت در مدار وجودشناسی معرفت صدرالمتألهین، مشتمل بر پنج فصل است:
- فصل نخست به کلیات پژوهش اختصاص دارد و در آن مباحثی نظیر بیان مسئله، مفهوم‌شناسی، روش‌شناسی و پیشینۀ پژوهش آمده است.
- در فصل دوم، معرفت در اندیشۀ فیلسوفان متقدم نسبت‌به صدرالمتألهین بررسی شده است.
- در فصل سوم، هستی‌شناسی معرفت در حکمت متعالیه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است؛ این فصل عموما با روشِ توصیفِ تحلیلی، به تدوین نظام‌مندِ گزاره‌های هستی‌شناسی معرفت در حکمت متعالیه اختصاص داشته و حاصل آن استخراجِ 23 گزارۀ مبنایی از مباحث صدرالمتألهین در هستی‌شناسی معرفت بوده که به‌صورت نظام‌مند ذیل سرفصل‌های از سنخِ وجود بودنِ علم، تعریف‌ناپذیر بودنِ علم، وجود ذهنی بودنِ علم، مجرد بودنِ علم، مدرّج بودنِ علم و متحد بودنِ علم با عالم و معلوم، تبویب و تدوین شده است.
- در فصل چهارم، عموما با روش استنتاجی (قیاس عملی) مدالیلِ مبانیِ فلسفیِ تدوین‌شده در فصل قبلی استنباط شده؛ که در واقع بخش اصلی کتاب و عموما نوآوری است و حاصل آن استنباط یک هدف نهایی (تجرد عقلی)، پنج هدف واسطی، 31 اصل تربیتی و پنج روش تربیتی بوده است.
- و درنهایت در فصل پنجم، مباحث پیشین جمع‌بندی و نتیجه‌گیری شده و مدالیلِ استنباط شده در قالب الگویی برای فلسفۀ تعلیم و تربیت اسلامی ارائه شده است.

کتاب الگوی تعالی نفس: فلسفه تعلیم و تربیت در مدار وجودشناسی معرفت صدرالمتألهین، نوشته محمد شهریاری است و در انتشارات آفتاب توسعه منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما