loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آمریکاشناسی: فراز و فرود یک امپراتوری

ناشر امیرکبیر

نویسنده حمید مولانا

تعداد صفحات : 289

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 9421 10003022
236,000 224,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب در 3 بخش کلی «شناخت جامعه»، «شناخت نظام» و «شناخت فرهنگ» به معرفی جامعه آمریکا می پردازد. فصل ابتدایی کتاب با عنوان «شناخت جامعه» که تا صفحه 87 کتاب ادامه دارد، شامل عناوین فرعی امریکاشناسی، جامعه و مردم، تاریخ و تمدن، اقتصاد سرمایه داری و دین و سیاست است.
فصل دوم کتاب که با هدف شناخت نظام حاکم بر آمریکا نگاشته شده است، شامل عناوین فرعی دولت و حکومت، احزاب سیاسی، سازمان های اجتماعی، جامعه مسلمانان در امریکا و دموکراسی امریکا است. به عنوان مثال در بخش جامعه مسلمانان در امریکا، مباحثی مانند نگاه آماری، مسلمانان و کشف امریکا، جامعه شیعیان، جامعه سیاه پوستان، سازمان و تشکل های مسلمانان و وضعیت اجتماعی و اقتصادی پرداخته شده است.
در فصل سوم کتاب، مباحثی فرهنگ نخبگان، صنایع فرهنگی و رسانه ها، آزادی و کنترل بیان، امریکا به کجا می رود؟ و فراز و فرود قدرت مطح می شود. در بخش آزادی و کنترل بیان که در این فصل از کتاب قرار دارد، نمونه های از سانسور در آمریکا شمرده شده است و درباره رسانه ها و دیپلماسی عمومی صحبت شده است. در این بخش از کتاب صنایع فرهنگی در آمریکا به مثابه یک سانسورچی تشبیه شده اند.

در قسمتی از این کتاب در بخش فرهنگ و نخبگان می خوانیم:

تاریخچه افراد ثروتمند و پول دار در امریکا تاریخچه مردم سالاری در امریکاست. هیچ فردی هرگز با پس انداز حقوق یا درآمدهای خود نتوانسته در ردیف ثروتمندان و سرمایه داران بزرگ و کلان آمریکا قرار گیرد، و هیچ کس به قول سی رایت میلز فقط با حرکت لاک پشتی بروکراتیک و سلسله مراتبی شرکت ها، وارد طبقه ثروتمندان کلان امریکا نشده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما