loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ فلسفه معاصر غرب: مارکسیسم، پراگماتیسم، پدیدارشناسی و اگزیستانسیالیسم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 94236 10003022
100,000 90,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تاریخ فلسفه معاصر غرب می‌کوشد به اختصار و با نثری ساده و روشن به برخی اندیشه‌های فلسفی معاصر غربی نگاهی بیفکند.
این نوشتار در دو بخش تنظیم شده است: بخش نخست به توضیح مکاتب مارکسیسم، پراگماتیسم، پدیدارشناسی و نیز اندیشه‌های نیچه، و بخش دوم به فلسفه‌های اگزیستانس می‌پردازد. روشن است که پرداختن به همه مکاتب و فیلسوفان معاصر غربی از حوصله کتابی در این حجم بیرون است، پس ناچار سعی شده است به آن دسته از مکاتب و فیلسوفان پرداخته شود که در دوره معاصر فلسفه غرب اهمیت بیشتری داشتند.
از این رو در بخش اول به برخی از مکاتب فلسفی مانند مارکسیسم اشاره شده است که شاید به نظر رسد از گردونه مباحث فلسفی کنار رفته‌اند. انتخاب عنوان «فلسفه‌های اگزیستانس» برای بخش دوم از آن رو بوده است که به رغم پاره‌ای شباهت‌ها، تفاوت میان آراء این دسته از فیلسوفان چنان گسترده بوده است که تعبیر مکتب اگزیستانسیالیسم برازنده آنان نیست.

این نوشتار در قالب متن آموزشی تدوین، و حجم مطالب آن متناسب با چهار واحد آموزشی در نظر گرفته شده است، و از این رو درباره برخی مکاتب و فیلسوفان غربی سخنی به میان نیامده است.کتاب حاضر برای دانشجویان رشتۀ فلسفه برای درس‌های «تاریخ فلسفۀ قرن نوزدهم» و «تاریخ فلسفۀ معاصر» و دانشجویان رشتۀ فلسفه و حکمت اسلامی برای درس «فلسفۀ معاصر» در مقطع کارشناسی قابل استفاده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما