loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب شناسی و ماخذشناسی علوم اسلامی؛ با تکیه بر مطالعات قرآن و حدیث

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 94257 10003022
190,000 180,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در هر تحقیق و پژوهش، شناختِ منابع و مآخذ مورد نیاز امری ضروری است.

محور اصلی این درس بازشناختِ منابعی است که در این راستا اثر‌گذارند.
منابع کتاب‌شناسی علوم اسلامی، محقّق را با ابعاد فکری تمدّن اسلامی، تاریخ علوم در جهان اسلام، جریان‌های فکری مختلف و میراث مکتوب آنها، صحّت یا عدم صحّت انتساب کتاب‌ها به مؤلّفان، درون‌مایۀ آثار، کفایت‌ها و کمبودهای آن آشنا می‌کند.

در این درسنامه کوشش بر آن است که دانشجویان با منابع کتاب‌شناختی در گستره‌های مختلف علوم اسلامی، به‌معنای اعم، و علوم قرآن و حدیث، به‌معنای اخصّ، آشنا شوند و نظام ارائه شده در درس را به‌مثابۀ نقشۀ راهی برای پژوهش‌های خویش پیگیری کنند، به‌گونه‌ای صحیح داده‌های به‌دست آمده را در راستای مطالعات خویش به کار گیرند. این اثر بر اساس سرفصل مصوب و با حمایت مرکز هماهنگی و توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی کشور تدوین و به‌عنوان منبع آموزشی درس کتاب‌شناسی و مأخذ‌شناسی علوم اسلامی، رشته علوم قرآن و حدیث معرفی شده‌ است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما