loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فضائل پنج تن(ع) در صحاح ششگانه اهل سنت - جلد چهارم

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

این کتاب علاوه بر حسن اسلوب و دقت در تنظیم و دربرداشتن احادیث و روایتهای فضائل و مناقب پنج تن آل عبا، پیامبر گرامی و حضرت زهرای اطهر و امیر مؤمنان و امام حسن و امام حسین شهید علیهم السّلام، انتخاب شده از مهمترین کتابهای اهل سنت و جماعت میباشد و گذشته از رواج آن در جمیع بلاد خصوصا بلاد اسلامی، مدرکی ارزنده برای مؤلفین در این موضوع میباشد. بلکه بگفته جمعی این کتاب از جمله کتابهای درسی بشمار میرود. عالم متتبع علامه سید احمد حسینی اشکوری در سفرهائی که به یمن داشته مشاهده کرده است که در حلقات درسی علمای زیدیه فضائل الخمسة را تدریس مینمودند چنانچه شیوه اهل سنت تدریس «صحیح بخاری» میباشد.
علامه امینی- اعلی اللّه مقامه- که در ترجمه حال ایشان آمده است که از جمله شاگردان حاج سید مرتضی فیروزآبادی یزدی بوده و خود مؤلف کتاب پرارج و بی نظیر «الغدیر» می باشد، مکررا کتاب فضائل الخمسة را خریده و به بلاد اسلامی میفرستاده و چون حاج شیخ به ایشان می گفتند: جا دارد به فرستادن کتاب «الغدیر» اکتفا کنید. پاسخ می دادند: «الغدیر» در موضوع ولایت جای خود دارد ولی «فضائل» در دستهبندیروایتهای ولایتی متقن و مانند «وسائل الشیعه» دارای ترتیبی آسان میباشد و با سرعت می توان
روایت مورد نیاز را از آن استخراج نمود.بر حسب نقل متواتر، در بلدان اسلامی بسیاری از اهل سنت در اثر خواندن این کتاب به مذهب تشیع گرویدهاند. مؤلف کتاب «ثم اهتدیت» مکرر نام ایشان را یاد میکند و معلوم میشود که بخدمتش رسیده و از محضرش استفاده کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما