loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اعترافات یک آنارشیست

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

انقلاب مشروطۀ ایران، مثل هر واقعۀ مهم تاریخی، منبعی غنی برای قصه‌پردازی است و پریسا رضا در رمان «اعترافات یک آنارشیست» به سراغ همین منبع غنی رفته است تا یکی از نقطۀ عطف‌های تاریخ ایران را از منظر تخیل یک قصه‌پرداز ببیند و روایت کند. این رمان با تمرکز بر وقایع آذربایجان در عصر مشروطه و فعالیت‌های مشروطه‌خواهان آن خطّه از ایران و در قالب اثری داستانی که در آن تخیل و واقعیت به هم آمیخته‌اند و شخصیت‌های تاریخی در کنار شخصیت‌های خیالی قرار گرفته‌اند، بخشی از جریانات مربوط به انقلاب مشروطه را روایت می‌کند و تصویری از مبارزات مردم تبریز در آن روزگار به دست می‌دهد. پریسا رضا در رمان «اعترافات یک آنارشیست» در جلد شخصیتی فرانسوی فرو رفته و تاریخ مشروطۀ ایران را از چشم یک فرانسوی حاضر در این رویدادها روایت کرده است و این فرانسوی البته شخصیت ساخته‌وپرداختۀ خیال نویسنده است.
رمان «اعترافات یک آنارشیست» طبیعتاً رمانی است که با رجوع به منابع مختلف و تحقیق در این منابع نوشته شده است. دو منبع اصلی که پریسا رضا خود از آنها، به عنوان منابعی که مورد استفاده او در نوشتن این رمان بوده‌اند، نام برده یکی کتاب «تاریخ مشروطۀ ایران»، نوشتۀ احمد کسروی، است و دیگری کتاب «انقلاب مشروطه در تبریز براساس آرشیو دیپلماتیک فرانسه (1909 ـ 1906)»، گردآوری شده به دست نادر نصیری‌مقدم.
متن اصلی رمان «اعترافات یک آنارشیست» نخستین بار در سال 2019 به زبان فرانسه منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما