loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راه بری صادق: مجموعه حیات علمی امامان معصوم (ع) - دفتر چهارم: امام صادق (ع)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 94445 10003022
17,000 15,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نقش ائمه اطعار، در جامعه اسلامی بسیار چشمگیر و حائز اهمیت است و این تفکر که آن ها فقط رهبران معنوی یا امامان هدایت و راهنمایی اند، با گزارش های تاریخی موجود و واقعیت تاریخی مطابقت ندارد.

دو قرن و نیم حضور فعالانه علمی از جانب ائمه معصومین (ع) آن هم در زمانی که سرآغاز تمدن اسلامی نامیده شده، امری روشن است، چراکه امام صادق (ع) در عصر شکل گیری و توسعه علوم بوده و مذهب شیعه را منسجم کرده است،

شناخت دیدگاه های آن حضرت درباره این مطلب حائز اهمیت بوده و پژوهش درباره این موضوع را مهم می نماید.

تاکنون این جهاد علمی امام صادق (ع) و ابعاد مختلف آن، چنان که درخور مخاطبان جوان است، تبیین نشده و فقط مطالب کلی یا پراکنده در دسترس است که پژوهش حاضر در صدد جبران این کاستی است.

پلان اول!
پس از قرآن و سنت پیامبر اکرم(ص)،اهل‌بیت(ع) آگاه‌ترین افراد به فهم و تفسیر و استمراربخش سنت و سیره رسول خدا هستند.

پلان دوم!
شناخت سیره فرزندان آن پیامبر مهربانی، برای آشنایی با معارف اسلامی ضرورتی اجتناب‌ناپذیراست اما نکته مهم اینست که سیره امامان جز در واقعیت‌های تاریخی که با انواع محدودیت‌ها و ناملایمات مواجه بودند، قابل فهم نیست!

پلان سوم!
امامان معصوم(ع) برای صیانت دین اسلام از تحریف و ظاهرنگری از یک سوی و تبیین و ترویج علوم اسلامی همچون فقه، کلام، اخلاق و … از سوی دیگر، مجاهدتی عالمانه داشته‌اند.

پلان آخر!
جریان غالب اخبار، مکتوبات و شنیده‌ها حاکی از این است که شخصیت علمی امامان معصوم(ع) کمتر در کانون توجه بوده است!
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما