loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ اجمالی ریاضیات برای فیلسوفان

درآمدهای کمبریج «فلسفه ریاضیات»

ناشر آن سو

نویسنده جان استیل ول

مترجم شهاب مزرعه‌ فراهانی | محمد حشمت پور

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 142

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کتاب پیشِ رو نخستین کتاب ترجمه‌ شده در زبان فارسی است که با رویکردی فلسفی به سراغ تاریخ ریاضیات می‌رود.
ظرائفی را که مطلوب اهل فلسفه است در قرائت مؤلف این کتاب از تاریخ ریاضیات می‌توان به وضوح مشاهده کرد؛ همان‌طور که از عنوان این کتاب نیز چنین انتظاری در خواننده پدیدار می‌شود.

این که کتابی تألیفی با چنین رویکردی در زبان فارسی موجود نیست، موجب شده است که این کتاب الگوی نخست و بی‌بدیلی در این حوزه به‌شمار آید.کتاب حاضر از «مجموعه درآمدهای کمبریج» بخش «فلسفۀ ریاضیات» انتخاب شده است.
مؤلف این کتاب جان استیل‌ول یکی از ریاضی‌دانان سر‌شناس استرالیایی و استاد دانشگاه سان‌فرانسیکو و دانشگاه موناش استرالیا است که علاوه بر تألیفات فراوان در زمینۀ ریاضیات، اشتغال فکری و قلمی در حوزۀ تاریخ ریاضیات نیز داشته است.

این مجموعه، بنابه تعریف سایت کمبریج: «متشکل از پژوهش‌های محققانه و علمیِ اصیل، دقیق، معتبر و متمرکزی است که در زمینه‌های مختلف سامان یافته. از طرفی کتاب‌های این مجموعه‌ را محققان برتر ویرایش کرده‌اند. همچنین، این کتاب‌ها موضوع‌های کلیدی در رشته‌های مختلف علمی را به طور وسیعی پوشش می‌دهند.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما