loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چگونه به کودکان اندیشیدن بیاموزیم: راهنمای پرورش اندیشه و تفکر نقادانه در دوره‌ آموزش ابتدایی

ناشر آن سو

نویسنده مال لستر | دنیس تیلور

مترجم فاطمه جوادی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 210

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

آموزش‌ های ابتدایی بنیان همهٔ آموزش‌های تکمیلی برای کودکان است و اثربخشی این آموزش‌ها در ذهن کودکان و زندگی آنان‌ در بزرگ‌سالی بی‌ بدیل و اهمیت فوق‌العادهٔ آموزش‌های ابتدایی موجب شده است همواره بحث‌ها و پژوهش‌هایی جدی در خصوص موادی که در این آموزش‌ها گنجانده می‌شود و شیوه‌های آموزش در این دوره مطرح باشد.

یکی از جریان‌های مهم پژوهشی در این زمینه آموزش فلسفه و اندیشیدن به کودکان است. کتاب‌های پرتعدادی در برنامهٔ افلسفه برای کودکانب تألیف و منتشر شده است و برخی نویسندگان نیز به‌طور مستقل یا در چارچوب‌های آموزشی دیگر در این زمینه تلاش کرده‌اند.
برگزیدن شیوه، روش یا برنامه آموزشی مفید و اثربخش در میان کتاب‌های مختلف، شیوه‌های آموزشی متنوع و مواد آموزشی که در هر پروژه کیفیت متفاوتی دارد کاری بس دشوار برای معلمان و مراکز آموزشی است. آنان باید با احتیاط و دقت بسیار برنامه‌ای را انتخاب کنند که بهترین اثربخشی و کمترین آسیب را برای کودکان در پی داشته باشد؛ زیرا ذهن حساس کودکان با این آموزش‌ها چنان شکل می‌گیرد که در مراحل بعدی به دشواری می‌توان تغییرات اساسی در این بنیان‌ها ایجاد کرد.اثری که پیش رو دارید در بردارندهٔ شیوه‌ای برای آموزش و پرورش مهارت‌های اندیشیدن نقادانه کودکان با بهره‌گیری از مواد آموزشی داستانی و تصویری است.

شیوهٔ پرداخت این اثر نشان می‌دهد نویسندگان باور دارند پرورش مهارت تفکر انتقادی در کودکان می‌تواند ذهن‌های آنان را برای دیگر فعالیت‌ها چنان ورزیده نماید که بتوانند در آینده از عهدهٔ اغلب نیازهای ذهنی و فکری‌شان برآیند.

به تعبیر ضرب‌المثل مشهور هدف این کتاب آموختن ماهیگیری در زمینهٔ اندیشیدن و استدلال کردن به کودکان است. نویسندگان در مقدمه شیوهٔ استفاده از این کتاب را برای آموزش به دقت توضیح داده‌اند. این اثر مواد آموزشی و شیوه‌ای مناسب را برای آموزش اندیشدن نقادانه به کودکان در دورهٔ ابتدایی در اختیار معلمان و والدین علاقه‌مند قرار می‌دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما