loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مغز و عشق: راهنمای ایجاد رابطه امن در همسران با درک کارکردهای مغز

ناشر آن سو

نویسنده استن تاتکین

مترجم علی‌ نقی قاسمیان‌ نژاد | احسان شاه‌ پیری

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 292

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

پیش از آنکه انسان‌ها به کمک دانش عصب شناسی از نحوۀ عملکرد مغز و تأثیر آن در رفتارهای خود آگاه شوند، نمی‌دانستند ریشۀ بسیاری از رفتارها و خصلت‌های خلقی در فعل و انفعالات شیمایی و تحت تأثیر عملکرد غدد به فرماندهی مغز است.
پیشرفت‌های زیست‌شناسی و پزشکی به تدریج بسیاری ابهام‌ها را برطرف ساخت و نشان داد نحوۀ عملکرد مغز چگونه رفتارهای انسان را هدایت می‌کند و ویژگی‌های خلقی او را شکل می‌دهد.
پس از آن نوبت به روان‌شناسان رسید تا در زمینه‌های مختلف این یافته‌ها را به‌کار بندند و برخی مشکلات را در زندگی انسان‌ها که یافتن راه حل برای آن‌ها دشوار می‌نمود دوباره بررسی کنند.

از شایع‌ترین مشکلات رفتاری و روانی انسان‌ها زندگی مشترک و چالش‌های پیش روی آن است. چالش‌هایی که گاه سال‌ها روان‌شناسان را به خود مشغول کرده و همچنان در زندگی انسان‌ها مشکل ‌آفرین است.

این کتاب به ما نشان می‌دهد چگونه آگاه شدن از نحوۀ عملکرد مغز ممکن است نگاه ما را به زندگی مشترک تغییر دهد و بسیاری از مشکلات را که به‌نظر حل ناشدنی می‌آیند رفع کند. به عقیدۀ نویسنده آگاه شدن ما از نحوۀ فعالیت مغز در زندگی مشترک و چگونگی شکل‌گیری رابطه با شریک زندگی برای ما دستاوردهایی ارزشمند خواهد داشت که می‌تواند زندگی و رابطه‌های ما را پایدارتر کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما