loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

با چراغ در آینه‌ های قناس: بهار دوم در ادبیات خاموشی از انقلاب فرانسه تا رخداد 1968

تئاتر: نظریه و اجرا

ناشر بیدگل

نویسنده بهزاد قادری

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 556

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

با چراغ در آینه‌های قناس پژوهشی است دربارۀ درام انگلیس در دو دورۀ بحرانی: انقلاب فرانسه و درام رمانتیسم، رخداد 1968 و درام «جوانان خشمگین».

هدف از نوشتن آن ارزیابی دگردیسی اندیشه و کار درام‌نویسانی است که با نهادهای حاکم، و رفته‌رفته با خود، «چپ‌افتاده» بودند، روندی که به ایجاد فضاهای انسانی‌تر میان نویسنده، مخاطب و منتقد کمک شایانی کرد.

| خوانندگان این کتاب دو گروهند: نخست، پژوهشگران، دانشجویان ادبیات انگلیس، ادبیات نمایشی، و شاید تئاتر، دوم خوانندگان عادی.

شاید این کتاب برای گروه اول بیشتر از حیث نکات فنی جالب باشد؛ اما بیش از آن، روی سخنش با خوانندگان عادی است. در قرن بیست، در ایران، دو انقلاب را پشت سر گذاشته‌ایم و خطر یک جنگ داخلی در قرن بیست‌و‌یک هم از بیخ گوشمان گذشته است. می‌گویند هر ملتی در تاریخش فقط یک‌ بار حق دارد انقلاب کند، اما در ایران این پدیده دوبار رخ داده است. بارسوم یعنی نابودی از بیخ‌ و‌بن. ...
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما