loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علی

مجموعه آثار 26

ناشر سپیده باوران

نویسنده علی شریعتی

تحقیق و تنظیم کتاب محمدکاظم کاظمی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 600

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 94589 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
220,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

پرداختن به شخصیت‌های تاریخی صدر اسلام در گفتمان فکری دکتر علی شریعتی جایگاهی ویژه دارد.

او گاهی شخصیتی مانند ابوذر را از محاق فراموشی برمی‌کشد و گاهی چنانکه در این کتاب، به تبیینی تازه از شخصیتی آشنا دست می‌زند. در حالی که ویژگی نگاه کلاسیک دین‌داران ما به امام علی، تکیه بر جنبه‌های اسطوره‌ای و قدسی ایشان بوده است،
در حوزۀ فارسی‌زبانان، این نخستین بار بود که کسی بر جنبه‌های انسانی و واقعی امام تکیه کرد. دکتر تلاش دارد برجستگی علی را در متن واقعیت‌های تاریخی نشان بدهد.

این مجموعه تلفیقی از سخنرانی‌ها و کنفرانس‌های تحریریافتۀ او در حسینیۀ ارشاد است که بعد از آن، بارها به تفاریق چاپ و منتشر شده است. البته تبیین تازه و جامعه‌شناسانه‌ای با عنوان «امت و امامت» نیز از مباحث مرتبط با موضوع اصلی کتاب است و در بخش پایانی این مجموعه آمده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما