loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحول فرهنگی: انگیزه های مردم دگرگون می شود و جهان را دگرگون می کنند

ناشر شرکت انتشارات علمی و فرهنگی

نویسنده رانلد اف. اینگلهارت

مترجم بهزاد عطارزاده

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 376

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 94734 10003022
70,000 66,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تکامل فرهنگی استدلال می کند که ارزشها و رفتار مردم بر اساس میزان امنیت بقا شکل می گیرد. این در بیشتر تاریخ خطرناک بود ، که تأکید زیادی بر همبستگی گروهی ، طرد بیگانگان و اطاعت از رهبران قوی داشت.
بیگانه هراسی در شرایط بسیار کمیاب واقع بینانه است: اگر زمین کافی برای حمایت از یک قبیله وجود داشته باشد و قبیله دیگری سعی در ادعای آن داشته باشند ، بقا ممکن است به معنای واقعی کلمه انتخابی بین ما و آنها باشد. برعکس ، سطوح بالای امنیت وجودی ، گشودگی به تغییر ، تنوع و ایده های جدید را تشویق می کند.

رفاه و امنیت بی سابقه در دوران پس از جنگ ، تغییرات فرهنگی ، جنبش محیط زیست و گسترش دموکراسی را به همراه داشت. اما در دهه های اخیر ، کاهش امنیت شغلی و افزایش نابرابری منجر به واکنش مستبدانه شده است. شواهد بیش از 100 کشور نشان می دهد که انگیزه ها و رفتار مردم نشان می دهد که آنها تا چه حد بقا را مسلم می دانند - و مدرن سازی آنها را به روش های تقریبا قابل پیش بینی تغییر می دهد.

این کتاب ظهور احزاب محیط زیست ، برابری جنسیتی و ازدواج همجنسگرایان را از طریق یک نسخه جدید و آزمایش شده از نظریه مدرنیزاسیون توضیح می دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما