loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی رابطه نفس و بدن از منظر حکمت متعالیه و نوخاسته گرایی

3 (2)

ناشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

نویسنده محمدمهدی عموسلطانی فروشانی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 635

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 94805 10003022
140,000 126,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب پژوهشی تطبیقی در حکمت متعالیه صدرایی و مکتبِ علمی ـ فلسفی نوخاسته گرایی درباره مسائل حدوث، آفرینش و تکامل نفس/ذهن در جهت بررسی مسائل دینیِ مبدا و معاد است؛ نوخاسته گرایان و نیز ملاصدرا آفرینش را تکاملی می دانند. در بین نوخاسته گرایان، تنها طیف نوخاسته گرای جوهری قائل به وجود نفس است؛ نفسی که به صورت تکوینی، بقای بعد از ممات ندارد. و اکثریت یعنی نوخاسته گرایان ماده انگار و نوخاسته گرایان ویژگی ها، منکر وجود مجرد نفس و عملاً منکر حیات پس از مرگ هستند. با توجه به مبانی فکری حکمت متعالیه و نوخاسته گرایی و با توجه به اشتراک ها و افتراق های آن دو، این مطالعه به ارزیابی صحت و سقم مدعیات این دو دیدگاه درباره مبدأ و منشأ هستی و حیات به ویژه نفس انسانی و نیز حیات پس از مرگ پرداخته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما