loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قصه های آبدار 5: قایم موشک فیلی

ناشر کتاب نیستان

نویسنده سوسن طاقدیس

تصویرگر سارا کثیری

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 24

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 94874 10003022
14,000 13,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

« سوسن طاقدیس » نویسنده ی باتجربه و خوش ذوق، از این گزاره ی ساده و آشنا، داستانی شیرین و دوست داشتنی برای کودکان پنج تا هشت سال خلق کرده، تصاویرخوشرنگ و کارتونی « سارا کثیری » هم، به شیرینی جنبه ی فانتزی اثر افزوده و دنیایی را ساخته که حتی آدم بزرگ ها هم، از حضور در آن احساس شادی می کنند، چه برسد به بچه ها. پس اگر کودکتان هنوز به مدرسه نرفته، خودتان را برای شنیدن درخواست چندباره خواندن « قایم موشک فیلی » و سفری دو نفره به دنیای خیال با این جمله ها آماده کنید: « پیلی پیلی فیلی وقتی که خیلی کوچولو بود بازی قایم موشک را خیلی دوست داشت. بزرگتر هم که شد باز هم دوست داشت.بزرگتر که شد یک روز باز هوس قایم موشک کرد. دوید و رفت ببو ببری و سوسی سنجاب و قولی قورباغه را پیدا کرد و گفت: «آهای بچه ها بیایید قایم موشک بازی کنیم.»»

اما این بار چیزی فرق کرده که قهرمان داستان و مخاطب را با هم به چالش فرا می خواند و با احساساتی متناقض رو به رو می کند: وقتی بچه ها پنهان می شوند، پیلی پیلی فیلی نمی تواند مثل همیشه خودش را در رودخانه قایم کند. علتش هم معلوم است. او بزرگ شده و برخلاف دوستانش که در همان مکان های قبلی جا گرفته اند، نمی تواند در رودخانه بپرد و سرش را فرو ببرد.آب، فقط تا زانوی او می رسد.

اینجاست که تصویرگر با نشان دادن چهره ی ناراحت فیل، متن را کامل کرده و کودک را برای درک احساس قهرمان، قدمی پیش برده.

پیلی پیلی فیلی با مشکلی رو به رو شده که تا آن وقت اصلاً فکرش را هم نمی کرده: واقعاً خوش به حال بقیه که همان جاهای قبلی اندازه شان است!

اما نویسنده نگذاشته این سردرگمی و ناراحتی زیاد طول بکشد. هنوز چشم گذاشتن تمام نشده که قهرمان بامزه، راه حل جالبی پیدا می کند و خنده به چهره اش بر می گردد و تا آخر داستان باقی می ماند.

« قایم موشک فیلی » با هوشمندی، مهارت حل مسئله و ناامید و مضطرب نشدن در زمان بروز مشکل را به بچه ها نشان می دهد.مخاطب پیش دبستانی و سال های اول مدرسه، به سادگی می تواند بین شرایط جدید و قبلی مقایسه انجام دهد و بفهمد که رو به رو شدن با چالش و گذر از آن، هیجان و شادی بیشتری ایجاد کرده است.

داستان با تصویر ببو ببری و سوسی سنجاب و قولی قورباغه تمام شده، در حالی که گیج شده و هنوز نتوانسته اند فیلی را پیدا کنند. جای او رازیست که فقط خودش و مخاطب کتاب از آن خبر دارند: رازی خوشایند و به بامزگی خاطرات کودکی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما