loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرتوها 4: دین در جهان امروز

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

کتاب «دین در جهان امروز» ترجمه ای است از سخنرانی امام موسی صدر در دانشکده حقوق و علوم اقتصادی دانشگاه پدران یسوعی است که در تاریخ 2/3/1968 برابر با یازدهم اسفند 1346 ایراد شده است.
چنان که در پیش گفتاری این کتاب آمده است: «دین را اگر منظومه ای از اصول، اخلاق، شرایع، احکام و مناسک بدانیم و جوهر و اصل آن را ثابت بینگاریم که از ازل تا ابد ثابت است، باید در ماهیت دین، ویژگی تحول پذیری نسبت به نیازها و مقتضیات زمان و مکان را بپذیریم. از این رو اسلام همواره توانسته است و می تواند در هر عصر و مکانی پاسخگوی نیازها و سؤال ها و ابهام ها و سرگشتگی های بشر باشد.»
امام موسی صدر را، در یک کلام، می توان اندیشمند آینده نگری دانست که دغدغه سرگشتگی و گم گشتگی بشر امروز را دارد و ظرفیت و توانایی اسلام را برای نجات انسان از این آشفتگی و هراس یا ناامنی درونی و گم گشتگی موهبتی الهی می داند.
این کتاب شامل بخش های «پیشگفتار»، «دین در جهان امروز»، «از تولد و حضور» و «از ربودن و غیاب» است که در دو بخش آخر خلاصه ای از زندگی امام موسی صدر آمده و از مسئله ربوده شدن ایشان توسط حکومت لیبی سخن رفته است.
«دین در جهان امروز» چهارمین جلد از مجموعه »پرتوها»ست که شامل برخی سخنرانی ها و مقالات مهم امام موسی صدر است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما