loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرتوها 8: عدالت در اسلام

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر متن سخنرانی امام موسی صدر در نهمین همایش اندیشه اسلامی (ملتقی الفکر الاسلامی) که در تلسمان الجزایر در تاریخ 17 تیر 1354 مطابق 26 ژوئیه 1975 برگزار شد، می باشد.این همایش همه ساله در الجزایر و با شرکت دانشمندان برجسته اسلامی در رشته های فقه،تاریخ،اقتصاد،فلسفه،هنر و ادب برگزار می شود.امام موسی صدر هم که دغدغه اصلی شان تحقق عدالت بوده و برای تحقق این مهم دست به اقدامات فراوانی در لبنان زده بوده من جمله تاسیس کارگاه و مدرسه فنی برای پسران و اشتغال زایی از طریق قالی بافی و ... برای دختران ،موضوع سخنرانی خود در این همایش را به عدالت اختصاص داده و به بیان دیدگاههای خود پرداخته است.

صدها دستور اسلامی که عدالت اجتماعی و اقتصادی را در عمقعبادات وارد می سازد و آن را از جمله شرایط صحیح بودن آنها بر می شمرد. به روشنی نشان می دهد که عدالت اجتماعی و عدالت اقتصادی نه تنها دو حکم فرعی و دو واجب عادی و معمولی نیستند، بلکه بر پایه عقیده و ایمان استوارند و از آنها جدا شدنی نیستند.اسلام، ایمانی را که نتیجه آن عدالت در زندگی فرد و جامعه نباشد، بر نمی تابد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما