loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زیباترین قصه های جهان: ما محافظان آب هستیم

قدر آب را بدانیم!

ناشر موسسه نشر و تحقیقات ذکر

نویسنده کارولین لیندستروم

تصویرگر میکائیل گاید

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 36

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 95265 10003022
32,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آب عنصری ضروری برای زندگی است. توسعه اجتماعی و اقتصادی یک‌ سره به آب گره خورده است. منابع آب در سراسر جهان از جمله مهم‌ترین موضوعات مورد توجه جامعه جهانی در سال‌های اخیر بوده است. بسیاری از کنفرانس‌ها و مجامع برگزار شده و قطعنامه‌ها و اعلامیه‌هایی توسط سازمان ملل متحد به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین سازمان بین‌المللی در جهان به تصویب رسیده است.

همه می‌دانیم که بیش از دو سوم کره زمین را آب فرا گرفته است، اما زمانی به ارزش آب شیرین پی می‌بریم که بدانیم از این همه آب موجود در جهان تنها حدود 2/5 در صد آن را آب شیرین تشکیل داده است و از این مقدار هم حدود 70 در صد آن به صورت یخ در قطب شمال و جنوب یا به صورت آب‌های زیر زمینی عمیق با عمق بیش از دو هزار متر است که برای ما غیر قابل دسترسی است.

در مجموع می‌توان گفت از کل آب‌های موجود بر روی این کره خاکی تنها یک درصد آن به صورت آب شیرین قابل شرب برای بشر است که بر اساس گزارش سازمان یونسکو اگر همه آب‌های موجود در جهان را یک گالن فرض کنیم کل آب شیرین را باید به اندازه یک قاشق چای خوری در نظر گرفت.

به عقیده بسیاری از کارشناسان، کمبود دسترسی ساکنان کره خاکی به آب به زودی یکی از بحران‌های جدی در جهان خواهد بود. کما این‌که هم‌اکنون نیز کمبود منابع آب شیرین و افزایش آلودگی آب اقیانوس‌ها چالشی جدی است. اکنون فرصتی است برای حفظ منابع با ارزش آب، تا نسل‌های آینده از تهدید نبود دسترسی کافی به آب و پیامدهای آن در امان باشند.

داستان کتاب «ما محافظان آب هستیم» طرحی کودکانه از رابطه مقدس بین بشریت و همه موجودات زنده است. مار سیاه تمثیلی از آلودگی‌ها، سوءمدیریت‌ها و ناآگاهی‌ها نسبت به زمین و منابع موجود در آن است که در نگاهی متفاوت تبدیل به تهدیدی برای موجودیت و سلامت آب و حیات موجودات روی زمین شده است. مبارزه و تلاش برای نابودی این موجود همانا حفظ و نگهداری منابع محدود آب است. این داستان تلاش می‌کند به کودکان بیاموزد احترام به مادر زمین و همه موجودات زنده آن وظیفه همه انسان‌هاست.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما