loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازتاب انقلاب اسلامی بر جوامع بشری

بر اساس نظام نوری شیخ اشراق

ناشر فرشتگان فردا

نویسنده منوچهر محمدی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 564

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

کار پژوهشی عمیقی هفده‌سال قبل در پروژه «بازتاب جهانی انقلاب اسلامی» صورت گرفته بود و توانست به عنوان اولین اثر برگزیده دومین جشنواره فارابی و کمیسیون ملی یونسکو، انتخاب شود.

این اثر پژوهشی به صورت استقرایی در حوزه بازتاب انقلاب اسلامی به رشته تحریر درآمد و اثبات گردید که بیشترین اثرات انقلاب اسلامی را می‌توان بر روی ملت‌ها نه بر روی دولت‌ها مشاهده کرد. این امر، نویسنده را به این سمت هدایت کرد که کاوش بیشتری در زمینه اثرات انقلاب اسلامی بر جوامع بشری انجام دهد. او درباره کتابش می‌گوید: « در این راستا به دنبال چارچوب نظری می‌گشتیم که بتواند ما را در این تحقیق و پژوهش یاری کند؛ اگر چه در این زمینه نظریات متعددی در جهان غرب برای بازتاب انقلاب‌ها ارائه شده بود ولی هیچکدام نتوانست ما را برای بررسی بازتاب انقلاب اسلامی به عنوان یک چارچوب نظری مناسب یاری کند، تا اینکه با آشنایی با نظریه نظام نوری شیخ اشراق که برآمده از تفکر «اسلامی – ایرانی» است و فضای مناسبی برای تطبیق بازتاب انقلاب اسلامی داشت، گمگشته خود را پیدا نمودیم و ملاحظه کردیم که این نظریه یقیناً می‌تواند چارچوبه بومی و مناسبی برای بررسی اثرات و بازتاب انقلاب اسلامی برای جوامع بشری باشد.

در فصل اول این کتاب کلیات و مفاهیم و عوامل بازتاب انقلاب اسلامی تبیین شده است. در فصل دوم، بازتاب انقلاب اسلامی بر جهان اسلام مشتمل بر جوامع شیعی و سنی بررسی شده است. در فصل سوم، بازتاب انقلاب اسلامی بر جوامع مستضعف جهان بررسی شده اشت.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما