loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زوربای یونانی

ناشر خوارزمی

نویسنده نیکوس کازانتزاکیس

مترجم محمد قاضی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 438

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

زوربای یونانی (به یونانی: Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά) نام کتابی است که اولین بار در سال 1946 منتشر شد.
راوی، یک روشنفکر جوان یونانی است که می خواهد برای مدتی کتاب هایش را کنار بگذارد. او برای راه اندازی مجدد یک معدن زغال سنگ به جزیره کرت سفر می کند. درست قبل از مسافرت با مرد ٦٥ ساله راز آمیزی آشنا می شود به نام آلکسیس زوربا. این مرد او را قانع میکند که او را به عنوان سرکارگر معدن استخدام کند. آنها وقتی که به جزیره کرت می رسند در مسافرخانه یک فاحشه فرانسوی به نام مادام هورتنس سکونت میکنند. بعد از آن شروع به کار روی معدن می کنند. با این حال راوی نمی تواند بر وسوسه اش برای کار بر روی دستنوشته های ناتمامش در باره زندگی و اندیشه بودا خودداری کند. در طول ماههای بعد زوربا تاثیر بسیار عمیقی بر مرد می گذارد و راوی در پایان به درک تازه ای از زندگی و لذت های آن می رسد.
از کتاب زوربای یونانی تاکنون یک اقتباس سینمایی موفق در سال 1964 با نام زوربای یونانی و یک نمایش موزیکال با نام زوربا در سال 1948 ساخته شده است.

به تدریج که زوربا حرف می زد تخیلش شعله ور می شد. چشمانش برق می زدند و خود همچون شاعر در لحظه آتشین خلق اثر به اوجی می رسید که در آنجا رویا و حقیقت در هم می آمیزند و همچون دو خواهر، یکدیگر را باز می شناسند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما