loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازخوانی انتقادی نظریه تعطیل حکومت در دوران غیبت

5 (1)

ناشر دانشگاه امام صادق (ع)

نویسنده سید مجتبی عزیزی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 161

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 95550 10003022
80,500 72,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

حتی با وجود اختلافاتی که میان فقهای شیعه در میزان اختیارات و دامنه ولایت فقیه وجود داشته و دارد، اصل ولایت فقیه امری در حد اجماع و مورد تأیید قاطبه عالمان بزرگ شیعی است.

اما در میان مخالفان حضور اجتماعی دین و دشمنان حکومت دینی، قائلین به تعطیل حکومت در عصر غیبت وضعیتی متفاوت دارند و ماهیت استدلال‌هاشان متفاوت از سایر است؛
مخالفت با حکومت دینی، به روایات و ادله به ظاهر دینی!

سردمداران این منظر با وجهه دینی در ظاهر مزیتی برای خود ایجاد کرده که نقد و طرد موضعشان را حساس‌تر و سخت‌تر می‌کند، چرا که مدعی پیروی از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و با خودداری از ارائه متن مکتوب و روشن از استدلال‌هایشان به صورت کتاب یا اثر علمی (به واسطه برخی ملاحظات سیاسی و غیره)، و تبلیغ و سخنرانی‌های مذهبی پراکنده، باعث می‌شوند تا احتمال اینکه بسیاری با هدف خیر و حقیقت جویی به این نظریه گرایش پیدا کنند افزایش یابد.

نوشتار حاضر، برای آشنایی با وظیفه ولایت ظاهری و حکومت، تبیین کلی نظریات، تبیین دقیق موضع قائلین به نظریه تعطیل حکومت، آشنایی با نظر صحیح در رابطه با حق حکومت در دوران غیبت، توانمند شدن در رد ادله قائلین به تعطیل و ارائه ادله مستقل مبنی بر بطلان نظریه تعطیل حکومت، می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما