loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انفاق

از اتفاق مخرب تا اتفاق سازنده

ناشر لیله القدر

نویسنده علی صفائی حائری

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 48

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 95609 10003022
50,000 45,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

انفاق یکی از ابزارهای دین برای رساندن انسان به مقصد نهایی‌اش است. اگرچه می‌توان انفاق را یکی از مؤلفه‌های نظام اقتصادی دانست ولی نباید تصور کرد این مؤلفه و صد البته کل نظام اقتصادی از هدف و آرمان نهایی انسان که همان رشد می‌باشد فارغ است، بلکه باید انفاق را در زمینه تربیت و رشد تحلیل کرده تا احکام و آثار آن مطابق با انفاقِ طرح‌شده در اسلام باشد.

استاد علی صفایی‌حائری در این کتاب که قبل از انقلاب برای اولین‌بار به چاپ رسانده‌اند از ارزش و انگیزهٔ انفاق سخن گفته و بر این اساس مقدار، نوع، چگونگی و مصارف انفاق را تبیین می‌نمایند. در انتها نیز موانع انفاق و حیطه و وسعت آن را براساس جهان‌بینی اسلامی تحلیل می‌کنند. این کتاب در ابتدا مستقلاً چاپ می‌شد ولی بعدها به همراه جزوه فقر تحت عنوان «فقر و انفاق» به چاپ می‌رسید که اینک ضمن بازگردان به وضعیت ابتدایی تغییرات زیر در آن لحاظ گردیده است:

1. عنوان‌گذاری بخش‌هایی از کتاب؛ برای تفکیک این عنوان‌ها از عنوان‌های نویسنده، همه عنوان‌های جدید در قلاب آمده است.

2. ابهام‌زدایی از برخی عبارت‌ها؛ این کار در پانویس انجام شده و به دو طریق صورت گرفته است: یکی توضیح مختصر عبارت‌ها و دیگری ارجاع به دیگر کتاب‌های استاد صفایی‌حائری. پانویس‌هایی که مربوط به استاد است با عبارت (نویسنده) مشخص شده است.

3. ذکر آدرس آیات قرآن و منبع روایات و ترجمهٔ آنها در صورتی که ترجمهٔ کامل آنها در متن نیامده باشد. این مطالب نیز تنها در پانویس آمده است. بنابراین ترجمه‌های موجود در متن، به نویسنده تعلق دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما