loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مهمان صخره ها: خاطرات سرهنگ خلبان محمد غلامحسینی

ناشر سوره مهر

مصاحبه گر راحله صبوری

تعداد صفحات : 372

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 9561 10003022
75,000 71,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

از وقتی جمع آوری خاطرات رزمندگان دفاع مقدس آغاز شد، جای خالی خاطرات خلبانان حاضر در جنگ تحمیلی احساس می شد، اما این گروه گویی تمایل چندانی برای بیان خاطراتشان نداشتند؛ تا اینکه پس از سال ها سکوت، تلاش های دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزههنری به بار نشست و محمد غلامحسینی خلبان آزاده این سکوت را شکست. او اولین کتاب از مجموعه خاطرات خلبانان با عنوان «مهمان صخره ها» را روایت کرد.
توصیف های دقیق و هیجان انگیز این خلبان از تعقیب و گریزهای هوایی در آسمان که بخش نسبتا زیادی از کتاب را تشکیل می دهد، از جذابیت های خاص این کتاب است و لحظات فرود اضطراری و سوختن هواپیمای این خلبان از قسمت های پر استرس این کتاب برای خوانندگانش به شمار می رود. همچنین راوی این کتاب خاطره، اطلاعات خوبی از دوران اسارتش به دست دموکرات های کرد ارائه می دهد و رفتارهای تند ، نامعقول و غیر انسانی این افراد را بیان می کند.
اتفاقاتی که برای این خلبان از ابتدای تحصیل در تهران و آمریکا و سپس حضور در جنگ تحمیلی و اسارت رخ می دهد، ماجراهای کتاب قطور این خلبان را تشکیل می دهد. آشنایی با مشکلات یک کاپیتان در شرایط جنگ و بیان روابط حاکم بر حزب دموکرات و کردهای آن منطقه بر جذابیت این کتاب خاطره می افزاید و آن را خواندنی تر می کند.
پایان بخش کتاب نیز به اسناد و عکس ها اختصاص دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما