loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ترجمه و شرح الفائق فی الاصول - جلد اول

به همراه متن اصلی

2.5 (4)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید علی پنج تنیان

سال نشر : 1401

تعداد صفحات : 432

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 95764 10003022
250,000 225,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر پیشرو که ترجمه و شرح کتاب «الفائق فی الاصول»، از جمله آثار تأثیرگذار در استنباط مسائل فقهی مسائل فقهی است، روشی روان مباحث فقهی و اصولی را ارائه نموده تا برای همه طلاب در هر سطحی قابل بهره مندی باشد. افزون بر متن عربی، ترجمه و شرح مفهومی، نمودارهایی نیز در این اثر تهیه شده تا خواننده گرامی به آسانی خلاصه مبحث را در دسترس داشته باشد.

در این کتاب نخست متن عربی با مجوز نشر مرکز مدیریت حوزه علمیه قم به طور کامل، سپس ترجمه و بعد از آن شرح مفهومی و در نهایت، پرسش های برگزیده و نمودارهای خلاصه بحث ارائه شده است.

غایت این است که طلبه در هر سطحی، بتواند از کتاب بهره ببرد؛ از این رو هم شرح مفهومی آورده شده که افزون در توضیح تفصیلی متن، عمدتاً دارای ارجاعاتی است برای تحقیق مراجعه بیشتر، و هم نمودارهای خلاصه بحث ارائه شده است. این نمودارها قابلیت دارند که طلاب بتوانند با استفاده از آنها حجم بزرگی از مطالب را در یک نگاه یادآوری یا حتی دریافت کنند.

در ابتدای این اثر، پس از بیان مقدمه‌ای تحت عنوان «ضرورت بحث از حجیت سیره عقلائیه و شرح اصطلاحات»، مطالب کتاب مذکور در شش فصل تهیه و تدوین شده است که عناوین این فصول عبارتند از: «اقسام سیره‌های عقلائیه و ملاک هویت آن‌ها»، «ادله حجیت سیره‌های عقلائیه»، «راه‌های احراز سیره و (راه‌های احراز) عدم ردع»، «آنچه شرط است در رادع سیره به لحاظ کیفی و کمی»، «ادله نفی کننده حجیت سیره» و «مقدار آنچه سیره ثابت می شود به وسیله امضاء».

علم اصول، منطق فقه است، نه منطق صوری و شکلی و منطقه محتوایی. در علم اصول مقدماتی که در عملیات استنباط احکام شرعی، پرتکرار و پرکاربرد است، مطرح و در کانون تدقیق قرار می‌گیرد.

باز بیان مسائل اصولی با تاکید بر مسائل مورد نیاز در استنباط احکام فروع جدید امری بسیار مهم و لازم برای پویایی فقط در زمینه‌های جدید علمی و عملی است. این همان غایتی است که کتاب ارزشمند «الفائق فی الاصول» برای نیل به آن نگاشته شده است؛ کتابی که در راستای تحقق منویات ارزشمند رهبر معظم انقلاب و دیگر مراجع عظام تقلید (حفظهم الله) است.

فهم مسائل علم فقه و اصول حل مشکلات آن علی رغم پیچیدگی‌هایی که دارد، می‌تواند برای همه طلاب آسان و لذت بخش شود، مشروط بر اینکه روش ارائه مطلب، مناسب و منطقی باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما