loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

طریق العبودیه (راه اطاعت و بندگی)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده احمد کلباسی اشتری

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 152

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 96057 10003022
42,000 37,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سیر اخلاق عملی و عرفانی اساتید اخلاق، چون زنجیری به هم پیوسته است که هر یک از استادی این کمال و معرفت را دریافت و به به شاگردانی انتقال داده است.

علامه آیت الله محمدرضا کلباسی اشتری یکی از این حلقه های اتصال در اخلاق و عرفان عملی است. اثر حاضر، گذری بر اخلاق اسلامی و سلوک دینی است که مؤلف آن را در حقیقت سلوک و صفات سالکین و مقدمات و شرایط آن و مقامات واصله بعد از آن تدوین فرموده است.

محقق در تصحیح و تحقیق این کتاب تمام آیات، روایات و شواهد را اعراب گذاری، مأخذیابی و ترجمه کرده است.

این اثر در 6 باب و 29 فصل تهیه و تدوین شده است؛ باب اول این اثر درباره آغاز سیر و سلوک است و در 6 فصل تبیین شده است عناوین فصول این باب عبارتند از تحقیق، ثابت قدم بودن در ایمان، نیت خالص، توضیح صدق، انابه و مراتب آن، اخلاص.

باب دوم، در تشریح موانع سیر و سلوک است؛ در این باب، گناه، محبت به دنیا، دلبستگی به دنیا، پیروی از هوای نفس، ترک مراقبه و محاسبه، و گناهان در شش فصل به عنوان موانع سیر و سلوک مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

در مقصد سیر و سلوک عنوان سومین باب از این اثر است که فرار الی الله، دقت در آیات آفاقی و انفسی، حال رجا در سلوک سالک، حال شکر در سلوک و حال صبر در سلوک عناوین این فصول را تشکیل دادند.

در باب چهارم که با عنوان «اصول سلوک» تدوین شده است، ارادت و هجرت یا اراده هجرت، شوق، محبت، معرفت، حال یقین و اطمینان قلبی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است؛ در پنجمین باب کتاب «طریق العبودیه» که حالات سالک را تشریح کرده است، در شش فصل بررسی حال توکل، حال رضا، حال تسلیم، حال توحید و مراتب آن، و حال اتحاد بررسی شده است.

«در حال فنا و مراتب آن» عنوان ششمین و آخرین باب از این اثر می باشد که مقام فنای عمار یاسر را بررسی کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما