loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ایران شده هلسطین: انقلاب اسلامی در بجنورد به روایت مردمی

ناشر سوره مهر

گردآورنده کتاب مهدی الهی فرد

تعداد صفحات : 85

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 9620 10003022
8,000 7,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

تاریخ نگاری عصر مدرن واجد خصلت هایی به کلی متفاوت با گذشته است و روندهای تحلیلی آن نیز از جهات متعددی با شیوه های مورد استفاده وقایع نگاران دوران پیشامدرن و ماهیت سلسله ای و نسب شناسانه آثار آنها تمایز دارد. بدون شک بازشناسی و تبیین هر یک از این وجوه افتراق در جای خود روشنگر و پرفایده است اما آنچه بیش از هر عامل دیگری آثار تاریخی امروز را از گذشته جدا می کند صبغه مردمی آن است که از این حیث «ایران شده هلسطین» نمونه جالبی است. مولف در این کتاب با اشاره به بیانات مقام معظم در خصوص ضرورت کاربست قالب های بیانی مناسب برای ارائه تاریخ انقلاب اسلامی و معرفی «زبان هنر» به عنوان یگانه «زبان انقلاب»، به سراغ کسانی می رود که تاکنون کمتر تاریخ نویسی به آنها مراجعه کرده است. او با گوش دادن به خاطرات اشخاص بی نام و نشان و عاری از هر گونه تشخص و امتیاز درباره حوادث پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در بجنورد در می یابد که هیچ سند و متن تاریخی نمی تواند بهتر از همین خاطرات حوادث تاریخی آن برهه حساس از نهضت اسلامی را بازگو کند به همین جهت تصمیم می گیرد تا با مکتوب کردن و حذف حشو و حواشی آنها، روایتی سرراست و به دور از هر گونه پیچش و تعلیق از تاریخ انقلاب اسلامی در بجنورد به دست دهد که این یعنی استفاده از «زبان هنر» در یک متن تاریخی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما