loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شگفتی‌ های جهان: راه‌ آهن و قطارها

ناشر موسسه فرهنگی و انتشاراتی محراب قلم

نویسنده آگنس واندویل

مترجم مهناز عسگری

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 28

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 96267 10003022
30,000 28,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

شگفتی های جهان: راه‌ آهن و قطار ها، نوشته اگنس وانددویل است و با ترجمه مهناز عسگری در انتشارات محراب قلم منتشر شده است.

نخستین ریل‌ها در قرون وسطا پدیدار شد. در آن زمان، معدنچی‌ها گاری‌های حمل زغال سنگ را از روی صفحه‌های چوبی ساده‌ی شیاردار حرکت می‌دادند.
در قرن شانزدهم، ریل‌های چوبی واقعی را نصب کردند که حدود سال 1750 میلادی (1129 خورشیدی) به ریل‌های فلزی تبدیل شدند. بعد، در طول قرن هجدهم، برای این‌که تیرهای چوبی موازی، محکم و ثابت بمانند، تخه‌های چوبی به نام تراورس میان تیر‌های چوبی موازی نصب کردند.
بدین ترتیب، ریل حتی پیش از قطار پدید آمد. برای کشیدن واگن‌ها ابتدا از سب، سپس از لوکوموتیو بخار به کار گرفته شد.
.
از قرن 19، پادشاه‌ها و ملکه‌ها در واگن‌های پذیرایی خصوصی رفت‌ و آمد می‌کردند. از سال 1865 (1244 شمسی)، جی. پولمان واگن‌های تخت‌خواب دار را در آمریکا عرضه کرد.
در اروپا، در سال 1883(1262 خورشیدی)، شرکت اریانت-اکسپرس (سریع‌السیر شرق) قطار‌های لوکس و گران قیمت را برای اولین بار به کار گرفت.
این قطارها، که هتل‌های مجلل در حال حرکت بودند، دارای رستورانی با غذاهای عالی، سالن آرایشگاه، سالن کتابخانه، سرویس کارکنان خدماتی و منشی گری و… بود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما