loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ادیان بزرگ شرق (آریایی) - دفتر اول: آیین هندو

ناشر دانشگاه ادیان و مذاهب

نویسنده محمدمهدی علیمردی | سید محمد روحانی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 292

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 96410 10003022
180,000 171,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آیین هندو در مقایسه با دیگر ادیان، از ویژگی‌های منحصر به‌فردی برخوردار است؛ از جمله اینکه، تاریخ پیدایش اولیه آن به روشنی مشخص نیست؛ چرا که برخلاف دیگر ادیان، هندو فاقد بنیان گذار یا موسسی خاص است، لذا آنچه به عنوان تاریخ در متون این آیین بیان شده بیشتر جنبه اسطوره‌ای دارد تا تاریخی.

همچنین برخلاف ادیان ابراهیمی، اعتقادات و آموزه‌های خاص و بنیادینی که تحت عنوان اصول دین مطرح باشد نیز در این آیین وجود ندارد، و از نگاه برون‌دینی به‌نظر می‌رسد در طول قرون و اعصار متمادی به‌تدریج باورها، فلسفه‌ها و قوانین متعددی در آن شکل گرفته تا در نهایت هویت امروزین هندو را تشکیل داده‌است. به همین دلیل برخی از پژوهشگران آیین هندو، این آیین را «یک راه زندگی» یا «خانواده ادیان» تعریف کرده‌اند.

در کتاب پیش رو، از مجموعه ادیان بزرگ شرق آریایی، تلاش شده تا این آیین باستانی را به‌صورت روشمند و علمی ارائه گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما