loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

وزن کلمات

ناشر افق

نویسنده پاسکال مرسیه

مترجم مهشید میرمعزی

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 648

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 96469 10003022
155,000 147,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نویسنده‌ی وزن کلمات پتر بیری با نام مستعار پاسکال مرسیه، 23 ژوئن 1944 در برن متولد شد. او از 1993 استاد رشته‌ی فلسفه در دانشگاه آزاد برلین است. کرسی تدریس او فلسفه‌ی زبان و فلسفه‌ی تحلیلی است. مرسیه رمان‌های دیگری از جمله سکوت پرلمان، متخصص کود پیانو و حرفه‌ی آزادی را نوشته است که این آخری در زمانی کوتاه به کتابی فلسفی و بسیار پرفروش بدل شد.

وزن کلمات درباره‌ی احساس آزادی است که ادبیات به ما می‌بخشد. مرسیه همچنین به این سؤال بنیادی می‌پردازد: ما به چه اندازه در انتخاب‌هایمان در زندگی، آزادی عمل داریم؟
سیمون از کودکی شیفته‌ی زبان بوده و برای سرکشی از خواست والدین، مترجم می‌شود و می‌خواهد تمام زبان‌های محدوده‌ی دریای مدیترانه را بیاموزد. وقتی همسرش مؤسسه‌ی انتشاراتی را به ارث می‌برد، سیمون همراه او می‌رود و سرانجام، یک خطای پزشکی زندگی‌اش را زیرورو می‌کند. این طوفانِ ناخواسته، سیمون را سرِ دوراهی زندگی، به تردید می‌اندازد.

آنیا دالوتا، نورددویچر روندفونک: «پاسکال مرسیه با هوشیاری و احتیاط اجازه می‌دهد قهرمان رمانش توانایی ادبی خود را کشف کند. در عین حال ادراک نافذ و چشمگیرش را برای تفاوت‌های زبانی به اثبات می‌رساند… رمانی بسیار عمیق.»

پاسکال مرسیه، یک بار دیگر، رمانی فلسفی به گیرایی قطار شبانه‌ی لیسبون (2004) نوشته که پیش از این توسط نشر افق منتشر شده است. نشر افق به‌عنوان ناشر رسمی پاسکال مرسیه در ایران و به زبان فارسی در سراسر دنیا، این آثار ماندگار از یک فیلسوف‌نویسنده را با ترجمه‌ی مهشید میرمعزی برای مخاطبان ایرانی منتشر کرده است.

همواره این کلمات هستند که در شکستن سد دنیوی و فانی به من یاری می‌‌رسانند. چیزی در روح شعر، یعنی کاملاً شکل و نغمه‌ی دقیقش، مرا موظف می‌‌کند که آن را در قالب کلمات درآورم. چنین فعالیتی راهی است برای رهایی از خیال واهی زمان. شعر سرعت زمان را کاهش می‌‌دهد، آن را نگه می‌‌دارد و ما را از دستش رها می‌‌سازد؛ چه شعرگونگی کلمات در ادبیات باشد، چه شعرگونگی آواهای موسیقی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما