loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شاه دزد

ناشر افق

نویسنده کورنلیاکارولینه فونکه

مترجم مهرداد مهدویان

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 342

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 96471 10003022
40,000 38,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

غیر از شاه‌دزد از کورنلیا فونکه نویسنده‌ی بزرگ آلمانی و برنده‌ی دو جایزه‌ی بمبئی و روزویتا تا امروز 4 کتاب دیگر در نشر افق منتشر شده است.

کتاب سیاه‌قلب او از مهم‌ترین رمان‌های ادبیات نوجوان است که در نمایشگاه لایپزیک 2009 به عنوان محبوب‌ترین کتاب منتخب نوجوان، جایزه‌ی بین‌المللی نوجوان را دریافت کرد. کتاب شاه‌دزد پیش‌تر از سوی نشر افق در چهار نوبت و با قطع پالتویی منتشر شده است.

دو برادرِ یتیم فراری شده‌اند، از دست همه در می‌روند و توی کانال‌های بدبوی آب و کوچه پس‌کوچه‌های مه‌آلودِ ونیز می‌خوابند. تا اینکه یک روز با گروهی از بچه‌های خیابانی آشنا می‌شوند که در سالن سینمایی متروکه زندگی می‌کنند و رئیسی دارند به نام شاه‌دزد؛ نوجوانی با هوش و زرنگ که از پدرش بدش می‌آید و عاشق گربه‌هاست و هوای دوستانش را دارد. شاه‌دزد بیست سال پیش نخستین بار در آلمان منتشر شد و جهان حضور نویسنده‌ای را در ادبیات کودک و نوجوان جشن گرفت که امروز همچنان خلق می‌کند و سرگرم می‌کند و می‌آموزد و لذتِ خواندن را به بچه‌ها می‌بخشد.

بچه‌های سینمای استلا، این گروه از نوجوانانِ سرکش خیابانی، در یک چیز با هم مشترک‌اند: احساس رفاقتِ عمیقی که بینشان شکل گرفته، وفاداری‌شان به هم و عشق‌شان به قصه. هورنت که تنها دختر این گروه خشنِ زیباست، کتابخوانی حرفه‌ای است و برای بچه‌ها کتاب‌هایی می‌خواند. در نهایت، داستان است که سرگذشت هر کدام از این‌ها را می‌سازد و آینده‌شان را شکل می‌دهد. این گروه با آدم‌های مختلفی سر و کار دارند، کارآگاهی سر راهشان سبز می‌شود که عاشق لباس مبدل و استتار است، دزدی‌هایی پیش می‌آید که بچه‌ها درباره‌اش توافق نظر ندارند، از خودگذشتگی‌ها و فداکاری‌هایی رخ می‌دهد که داستان را زیباتر می‌کند، اما شاید مهم‌ترین چالش‌ آن‌ها، دفاع از آزادی‌شان و دست و پنجه نرم کردن با گذشته‌ای فراموش‌شده است- گنجینه‌ای زیبا و جادویی که می‌تواند زمان را بگرداند و بگرداند و بگرداند.

در سال 2006، گروهی انگلیسی-آلمانی، فیلمی اقتباس‌شده از این کتاب را ساختند که اتفاقاً بسیار هم مورد توجه قرار گرفت. شاه‌دزد، با خط‌های داستانی پرتعداد، سرعتِ قصه‌گویی خوب و شخصیت‌های رنگارنگش اثری سرگرم‌کننده و در عین حال، داستانی قشنگ است که خواننده را با خود همراه می‌کند و لحظاتی خاطره‌انگیز برایش می‌سازد.

دو برادر چهارده و هشت ساله‌ی آلمانی، پدر و مادرشان را از دست داده‌اند.

آن‌ها از دست خاله و شوهرخاله‌شان که می‌خواهند این دو را از هم جدا کنند به شهر ونیز ایتالیا می‌گریزند.
خاله استر کارآگاهی استخدام می‌کند تا بچه‌ها را پیدا کند.
پسرها عضو باندی شده‌اند که کار اصلی‌شان دزدی است..
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما