loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گذر از روزگار تاریک: خاطرات مهندس حیدر جم

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده حیدر جم

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 520

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 96668 10003022
380,000 361,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

حیدر جم در سال 1309 در شهر میانه در یک خانواده کارگری چشم به دنیا گشود. دوران کودکی و تحصیلات را تا ششم ابتدایی در میانه سپری کرد. از سال 1327 به عنوان معلم در اداره فرهنگ استخدام و از سال 1329 وارد خدمت در نیروی هوایی ارتش شد. پس از فراغت از تحصیل در سال 1342 با مدرک فوق لیسانس در رشته برق الکترونیک به مدت کوتاهی در سازمان صنایع نظامی ارتش به فعالیت پرداخت. در نهایت نیروی هوایی ایشان را به دلیل خودداری از خدمت (متعاقب درخواست بازنشستگی) در سال 1353 بازنشسته کرد.

وی با ظهور انقلاب به انقلابیون پیوست و شب قبل از ورود امام مسئولیت آماده سازی سیستم صوتی دانشگاه تهران را بر عهده داشت. دو روز بعد از پیروزی انقلاب خود را به مدرسه علوی و محل استقرار امام رساند و با گروه مخابرات همکاری کرد. بعد از تشریف فرمایی امام به قم با معاونت انقلاب اسلامی در نخست وزیری، ابتدا با آقای یزدی و سپس با شهید چمران همکاری نمود. در همین زمان با شهید آیت الله عبدالرحیم ربانی شیرازی مراوداتی داشته و در سفرهای مختلف با وی همکاری داشته و خاطرات جالبی از نحوه شهادت ایشان دارند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما