loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فلسفه اخلاق و تعلیم و تربیت

مجموعه آثار 13

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده محمدتقی جعفری

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 545

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 96773 10003022
140,000 126,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب، جنبه واقعی و تاریخی برخی روش های اخلاقی مورد بررسی قرار گرفته و سپس به تعریف اخلاق و اهمیت تعلیم و تربیت پرداخته شده است.

لازم به ذکر است که برخی از مطالب این مجلد، قبلا به صورت کتاب های مستقل منتشر شده است.

اخلاق عبارت است از: «ابتهاج و شکفتن شخصیت آدمی در مسیر حیات معقول». به عبارتی دیگر: اخلاق به معنای شکوفایی استعدادهای مثبت و عالی‌ترین حقایق درون آدمی در جهت کمال و هدف اعلای زندگی است. به عقیدۀ اینجانب: زیبایی و شایستگی اخلاق، آن‌چنان است که اگر بنا شود اشخاصی بسیار، بلکه هیئت‌های فراوانی با بودجه‌های کلان مشغول تعلیم و تربیت اخلاقی باشند و در نتیجه فقط یک نفر از پدیدۀ عالی اخلاق بهره‌مند شود، بدون شک ما خسارت ندیده‌ایم. چه سودی بالاتر از اینکه ما فردی را ایجاد کرده‌ایم که در هنگام انجام یک عمل اخلاقی که با رهبریِ آزادی به سوی کار نیک انجام می‌گیرد،

ارزشِ زندگیِ همان لحظه را با تمام جهان هستی عوض نمی‌کند. بگذارید عده‌ای هم زندگی خود را در خور و خواب و خشم و شهوت ببینند! اینان کسانی هستند که در بادپای زمان، مانند خس و خاشاک در دامن بادهای انگیزه‌های حیوانی می‌غلتند و به نهانگاه تاریخ می‌خزند؛ «ویکتور هوگو»ها کفارۀ اینان را خواهند داد و «داستایوفسکی»ها در تاریخ خواهند درخشید.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما