loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جبر و اختیار و وجدان

مجموعه آثار 8

ناشر دفتر نشر فرهنگ اسلامی

نویسنده محمدتقی جعفری

گردآورنده کتاب عبدالله نصری

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 608

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 96777 10003022
150,000 135,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مسئله جبر و اختیار از قدیمی ترین مسائل فکری بشری است که در طول تاریخ تفکر همواره مورد بحث و بررسی متکلمان و فیلسوفان شرق و غرب بوده است، استاد جعفری در این اثر دیدگاهی خاصی دارد که در برخی موارد اندیشه های او، هم با آراء فلاسفه اسلامی و هم با دیدگاه های اصولیین مغایرت دارد.

البته طرح ابداعات ایشان نیاز به تالیف اثری مستقل دارد و در این جا هدف از اشاره به اسین مطالب، جلب توجه خوانندگان به اهمیت این اثر است.




در این اثر، نویسنده مسئله وجدان را از ابعاد مختلف بررسی کرده، در لابه لای مطالب خود به بررسی و نقد برخی دیدگاه ها ی اندیشمندان، از جمله روان شناسان و جامعه شناسان پرداخته است.

برای توضیح بیشتر درباره اهمیت مسئله جبر و اختیار باید در نظر گرفت که تمام علوم مربوط به موضوع انسان، از قبیل علوم روانی با اقسام گوناگونش، علوم اقتصادی، حقوقی، اخلاقی، سیاسی، دینی و غیر آن، هنگامی می‌توانند خود را برای بهره‌برداری کامل آماده کنند که مسئله آزادی و مجبور بودن انسان به طور نهایی حل و فصل شده باشد. اگر تشخیص ندهیم که آیا انسان می‌تواند کاری آزاد را انجام دهد یا نه، هر اصل و قانونی را که در علوم مزبور برای انسان در نظر بگیریم، مانند این است که معماری بدون تشخیص و برآورد کمیت و کیفیتِ مقاومتِ بنا، ساختمانی سنگین و زیبا را روی آن بنیاد مجهول بسازد و سپس نقاشی زبردست هم آن عمارت را نقاشی کند…
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما